Thursday, April 29, 2010

Tips Kelihatan Comel Walapun Sawan Lampu.

Semalam Sheeda mengajak aku pergi menemani beliau meng-servis kereta Encik Tomet. Setelah selesai menunggu satu jam lebih kami pergi makan di McD. Aku semestinya mencari bubur ayam oleh sebab keadaan demam yang menggila dan tekak yang perit.

Selain pergi meng-servis kereta, kami juga punya agenda sulit yang lain. Yaa sudah tentu agenda ini melibatkan makanan percuma. Kami lantas ke Bukit Rimau yakni rumah perempuan mengandung a.k.a Natrah.
Aku sebenarnya mahu berjumpa dengan adiknya yang sungguh bersopan santun lagi beradap sopan. Sungguh berbeza dengan kakak nya yang gelak seperti perempuan sihir. 

Di rumah Natrah, aku dan Sheeda tidak berganjak dari meja makan. Aku rasa Natrah sudah tidak sanggup menahan sabar lalu berkata,

"Ehh udah2 ler korang duduk kat meja makan aku ni. Cube la korang duduk kat ruang tamu tu haa."


Aku yang tidak berapa bersopan lalu menjawap,


"Tak mau la. Duduk situ kena duduk sopan santun. Kat meja ni best boleh makan minum kalau tekak kering sebab cakap tanpa henti."


Aku juga rasa Natrah dah tak sabar nak halau kitorang lalu beliau mempromosikan betapa cantiknya ICity. Tempat nya tak jauh dari UiTM Shah Alam. Untuk mengukuhkan cerita beliau beliau menunjukkan beberapa gambar yang diambil ketika beliau ke ICity.

Maka aku dan Sheeda pun menurut saja promosi beliau. Sampai di ICity, aku pun,

*JAW-DROPPED*
.
.
.
.
*AIR LIUR MELELEH*
.
.
.
.
*MENJERIT KEGIRANGAN*


Kemudian aku kena marah dengan makcik Sheeda. Tapi, yang penting tempat itu memang chantek uols. Aku, Sheeda, perempuan mengandung dan suami perempuan mengandung pun melihat lampu2 yang wahhh..no words can described. Gitewww katanyaa.
Maka aku kelihatan nya seperti terkena sawan akibat banyak melihat lampu. Mari layan kan saja gambar kami semalam.



Hahh agak-agak nampak tak tahap kesawanan kami seperti kali pertama melihat lampu berwarna-warni?


"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."

p/s: demam tapi rasa mahu main hujan. dan rasa mahu makan Marble Cheese Cake.


Wassalam. 

4 comments:

ajezahmad said...

Jom pi lagi I-City. Aku nak ajak epul. Masuk free kan?

hannaH said...

Ajes..jom2..ble nak pegi?masuk free parking pun free.

xOxO~fixa~ said...

nape ajez x nak ajak aku...
dah la..aku kuciwa...hannah jom g ngan aku sam ittew pompuan pregnan...omg...lamanya aku x jumpa natty...

hannaH said...

fixa HOT..semestinya ajes nak dating ngn aku..klo ajak kau dah jadi cinta 3 segi katanyaaa.haha jumss ICity.