Wednesday, April 14, 2010

Kopak Lah Aku Kalau Cenggini.

7 April - Syazana 
8 April - Rosely
12 April - Sheeda & Abg Emi 
13 April - Fixa HOT-slash-GOJAS
14 April - Abe Hariz
17 April - Dyg Rabiah my sista
18 April - Bang Piee


Bulan April ni serius banyak gila yang menyambut ulangtahun kelahiran. Aku pun serius benci jugak. Bukan apa, nanti jika aku terlupa mahu ucap selamat hari lahir, sudah tentu ada yang tarik muka kelat.

Kalau muka cantik, tarik muka kelat masih dipandang manis. Tapi kalau muka ala-ala kadar, nak tarik muka kelat gara-gara aku lupa ucap, sila toreh muka kamu dengan pisau. Tiada masa mahu layan.

Bukan apa, aku ini spesis tapir. Banyak makan semut tahu. Jadi banyak yang aku lupa. Nasib baik ada pengingat (orang Melayu cakap reminder) dalam Facebook. Sekurang-kurang nya tidak lah aku jadi si lembab yang memberi ucapan 3 hari kemudian. Memalukan tahu.

Maaf jika ada yang terkecil hati jika aku terlupa mengucap selamat. Aku cuma tapir jadian biasa, sifat pelupa memang lumrah alam spesis aku. Tapi aku tidak pernah lupa pakai seluar tahu. (Merujuk kepada seorang pelajar perempuan yang memakai seluar pendek paras lutut dan bertudung ke cafe). Okay tiada kaitan.

Jika ada yang aku terlepas tu, percayalah sesungguhnya aku memang sengaja tidak mahu ucap selamat. Iyalah, nanti aku ucap selamat, kamu pula mahu selindung-selindung umur. Malu konon. Heyy umur mana pernah semakin kecil angka nya.

--------------------------------------------


Pagi tadi, aku dan Sheeda pergi ke KLCC mahu menghantar borang volunteer kat Petorsains. Sudah jatuh ditimpa tangga. Ehh silap-silap, maksud aku sebenarnya 'Sambil Menyelam Minum Air'. Sambil mencari kerja, aku dan Sheeda menyambut kelahiran beliau yang ke-25. Semalam aku ucap selamat kepada beliau,

"Selamat hari tua. Moga kau sukses suksesss. Perghhhh kau sudah tua dowh."

Beliau menjawap,

"TAKPE, MASA KAU AKAN TIBA JUGAK."

Dan aku terus bukak topik lain. Cuak cuakkk.



 
Perempuan ini sudah tua. hahaha.

Ohh ya tersasar pula. Kami sempat bermain bola keranjang di Pusat Kegembiraan di JJ Alpha Angle. Maaf aku sebenarnya jahil, tak tahu apa nama kedai itu, jadi aku namakan Pusat Kegembiraan. Aku gembira sebab aku menang dalam perlawanan itu. Yaa MENANGgung kekalahan.



 Keji kan hanya dapat 69 mata??demmmm.


Sheeda dapat 2 kali ganda daripada aku!


Lebih menggembirakan kami berjaya membazirkan 2 token semata-mata mahu mendapatkan patung comel. Namun disebabkan kami berdua sakai yang baru keluar dari hutan dan tak reti menggunakan teknologi, maka misi kami untuk mendapatkan patung itu gagal.


Baru mahu melacur-camera (camwhoring), tapi abg ni tiba2 enterframe.

--------------------------------------------



Pulang ke UIA, aku terus menemani Hasnaa menyiapkan FYP. FYP ini aku selalu gelar 'Fourth Year Pressure'. Masakan tidak, mana-mana pelajar yang sedang menyiapkan FYP pasti akan memberi komen sebegini,


"Takut lah tak sempat siap."

"Ahh stress. Banyak lagi tak siap."

"Pressure lah programming tak siap lagi."

"Demm report tak siap lagi. Ahh makan McD lagi bagus."


Kenyataan yang keempat itu dibuat oleh Adnan Zulfadhli. (Aku tahu budak ni tak baca blog aku, so aku boleh mengumpat). Ehh bukan mahu mengumpat yang jahat, tapi serius rasa mahu gelak dari Mahallah Asiah ke simpang Engin apabila aku baca kenyataan beliau itu. Kelakar tahu!

Yang paling aku tak boleh lupa betapa besarnya aura FYP ini apabila seorang budak sanggup 'meminjam' (dalam bahasa kasar nya mencuri sekejap) tetikus dari Mechatronics Workshop. Hah MAMPU KAU?


 Hasnaa, tak payah nak sorok. Aku repot kat Bro Shahlan!


Walaupun aku selalu menyakitkan hati budak-budak yang menyiapkan FYP hanya kerana aku sudah exempted FYP pada semester lepas, namun aku tetap doakan agar kalian semua berjaya. Aku juga pernah merasai nya dulu. GAMBATTE KUDASAI!


"Ya Allah, permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."


p/s: Melepas rindu dengan Malynn tadi sambil gelak tak hengat dunia bersama Sanadi juga.


Wassalam.

No comments: