Wednesday, April 21, 2010

Giliran Bas Mengigigigigigigil.

Hari tu bas Metro 91 yang aku naik merempit. Kali ni giliran bas ekpress pula yang buat hal. Tadi pergi beli tiket pulang ke KL. Dahlah tiket recycle yang siap nampak destinasi JB-MELAKA. Pakat padam guna marker ingat aku tak tahu ke? Ehh kenapa aku teremosi pula.

Tentang bas ekpress yang aku naik ni. Aku lihat dari luar macam okay saja. Setelah duduk dengan selesa dan memasang mp3 player, bas pun mula bergerak. Ehh kenapa penulisan aku seperti ayat karangan darjah 6? Okay abaikan.

Aku perasan sesuatu. Kenapa rasa macam bas dilanggar todak. Seperti kena goncang-goncang. Seperti angin bertiup..okay2 enuf Seri! Huhh rupa-rupanya, bas yang aku naik tu MENGIGIGIGIGIGIGIL y'all!! 

Hahh mampu kau, dengan gigilan bas tu saja sudah mampu menggegarkan otak aku yang dah sedia ada tak waras ni. (Wujud kah perkataan GIGILAN?). Bas tu menggigil dari Terminal Larkin sampai ke Skudai. Fuhh nasip baik. Sebab selepas Tol Skudai, bas pun merempit macam biasa jadi kuranglah gigilan tadi.


------------------------------------------


Aku malas mahu bercerita panjang pasal status Rosely ini. Kamu semua baca saja. Jangan komen. Jangan! (Kerana apa yang dia cakap tu ada benarnya). TITIK.


------------------------------------------


Lupa pula mahu cerita tentang kemaluan malam Ahad lepas. Maaf aku tidak bertujuan mahu mencarut. Inilah akibat jika beronggeng sakan sampai gelak macam perempuan sihir.

Selepas balik dari menonton When In Rome bersama kakak aku, boifren kakak aku dan teman serumah kakak aku, kami pergi ke pasar malam. Okay kamu boleh kira berapa banyak 'kakak aku' dalam ayat sebelum ni. Maaf aku suka tersasar.

Begini, kami sempat singgah kat satu kedai yang jual selipar yang dah berlambak orang pakai sekarang ni. Yang macam platform 1 inci flat gitu kan. Aku sempat juga gelakkan selipar tu. Kaedahnya, masa keluar dari kedai tu kau tahu selipar aku terputus! Depan kedai tu jugak. Demmit!

Aku rasa tuan kedai tu dah sumpah aku sebab gelak-gelak tadi. Maka dengan muka setebal selipar platform itu aku melangkah longlai dan cakap kat abang tu,

"Bang, saya nak selipar ini saiz #." (Maaf saiz tidak dapat dipaparkan)

Yang penting, abang tu siap gelakkan aku sebelum dia ambil selipar yang aku nak. BOLEH??

Dan keluar saja dari kedai tu, boifren kakak aku sempat membuat aksi melayang-layangkan tapak tangan ke matanya sambil membuat tagline,

"Ohh merelipppppp!"

Sentap mak sentappppp. Okay sebelum aku rasa mahu delete entri ini sila baca dengan bersungguh-sungguh okay. Cerita di atas adalah cerita sebenar yang tidak diubah sedikitpun untuk menjamin keberhasilan kamu semua untuk gelakkan aku. Harap malu maklum.


p/s: aku doakan semoga semua pelajar Mechatronics class 2010 berjaya membuat demo pada pagi ini. 


"Ya Allah, permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."


Wassalam.


No comments: