Tuesday, April 27, 2010

Entri Demam Otak Separa Waras.

It's Alive y'all! Yayy!


Maaf "Yayy" itu sepatutnya digantikan dengan Alhamdulillah. Sebenarnya aku mahu khabarkan kepada kamu semua. Henpon aku kini kembali berfungsi seperti sediakala. Maaf atas segala kesulitan yang aku hadapi dan terima kasih atas kesabaran yang kamu semua berikan mendengar aku asyik sedih.

Setelah tiga hari aku jemur beliau dengan lampu meja. Beliau telah sembuh seperti sediakala. Walaupun gembira kerana beliau sudah berfungsi, namun aku terkilan sedikit kerana terpaksa menarik balik permintaan untuk mendapatkan henpon baru di hari ulang tahun aku nanti.

Bak kata kawanku si FIXA HOT,

"Ahh persetankan mereka dan malaikatkan aku. Kita kan gojas."

Hampir berdarah telinga aku ketika membaca ayat beliau. (Tapi aku setuju 100 persen ayat beliau yang terakhir itu). Namun setelah baca sepuluh kali baru aku faham maksud beliau. Ehh kenapa aku tiba-tiba meletak dialog itu. Tiada kena mengena dengan entri aku. Ini semua kesan ubat yang aku makan tadi.

Petang tadi setelah menelan pil selsema dan ubat batuk aku mula merasakan semua saraf aku lemah. Tetapi disebabkan tahap kedegilan mahu melayari internet tanpa had, maka aku gagahkan diri untuk tidak tidur. Namun badan aku tiba-tiba menggigigigigigil uols. Aku akhirnya berat hati tapi ringan tangan menarik comforter dan berdengkur sehingga malam.

Aku tak tahu kenapa aku demam mengejut. Mungkin terkejut kerana malang tidak berbau minggu lepas. Yaa mana pernah malang berbau bukan.  Kalau berbau sedap sudah tentu ramai yang bersedia menghadapi malang. Serius aku sering tertanya-tanya tentang simpulan bahasa yang satu ini.

Maaf aku sering saja tersasar. Baiklah, ini kata-kata yang dipetik dari blog kawan aku Fazlina. Ayat yang cukup buat aku tersedar.
"Don't put a question mark when Allah puts a full stop."
Manusia selalu begitu bukan? Aku juga tidak lari. Banyak yang buat aku sedih minggu ini bukan setakat henpon aku masuk dalam lubang tandas saja. Banyak lah. Tapi aku belajar untuk redha sehinggalah bapak aku menghantar mesej yang penuh makna.

"Macam mana 'orang lemas' tu? Lain kali kalau lemas kat laut bapak tak kesah jangan lemas kat darat. Hehehe."

Serius mak sentappp. Hah mampu kau siap ada "hehehe" kat penghujung mesej beliau. Namun tidak mengapa, lepas ini tiada siapa akan mahu pegang dan godam henpon aku kerana telah dicemari najis. Aku lebih senang begitu walaupun orang rasa jijik. Ada aku kesah?
Minggu ini letih sebab terkejar-kejar mahu register subjek. Satu subjek pun aku belum berjaya dapatkan. Kelihatan nya aku seperti menyertai rancangan Amazing Race pula. Habis lencun dengan peluh gara-gara alat pendingin hawa kat ofis rosak. Atau mungkin juga alat pendingin hawa sudah tidak dapat menampung haba yang keluar dari badan pelajar-pelajar yang bengang kerana sistem pengurusan yang sangat lambat. Serius aku cakap LAMBAT.
Besok mahu ambil balik borang Independent Study kat bilik Dean's Kulliyyah of Engineering. Harap2 semuanya berjalan lancar. Aku malas mahu terkejar-kejar lagi. Penat dengan demam yang tak berapa nak elok lagi.

"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."

p/s: mahu tidur suda. mata seakan panda. nanti kakak kerani lihat pun rasa mahu lari setempat laju2.

Wassalam.

4 comments:

ajezahmad said...

"Kita kan Gojes"???

Brangan sangat korg kan? Hahaha!
BTW, agak bagus gak ko skrg kan. Lebey islamic gitu. i like.

hannaH said...

Ajes..opss Assalamualaikum.gitu katanyaa. of cos aku dan Fixa gojas.haruslah Islamic..dah tersedar dgn teguran ko..hahha.

xOxO~fixa~ said...

sekiyus us aziz...
kami mmg group the GOJES occay...
btw hannah mmg islamic la...dia kan dulu sekolah pondok uols...x tau ke?
*pengsan*

hannaH said...

fixa HOT..sekolah pondok katanyaa..kau ustaz aku kah time tu?haha.PENGSANN.