Sunday, April 11, 2010

Menumbuk Dinding Laju-Laju Tidak Berkesan.

Disebabkan aku lambat register semalam, maka aku mendapat bilik paling tinggi dalam dunia. Okay aku tahu aku over. Aku dapat bilik paling atas sekali. Cuma yang bernasib baik, blok aku terletak di hadapan pagar masuk utama ke Mahallah Asiah.

Semalam nasib baik juga aku singgah bilik lama aku kejap. Niat mahu tatap bilik untuk kali terakhir. Aku periksa semua laci dan masa periksa laci katil, aku terkejut. Rupa-rupanya ada lagi barang aku tertinggal y'all.

Demmit!!!

Mungkin aku banyak sangat makan semut. Sebab itu banyak benda aku lupa.

Sekarang letih mengangkat barang tak habis lagi. Ditambah pula letih mengemas barang dalam bilik baru. Rasa mahu menekan papan kekunci laptop guna gigi. Otot semua tidak bermaya.

Bilik baru sekarang ini okay saja. Aku mengharapkan bilik baru ini tidak ada monyet lagi mengganggu. Tapi sangkaan aku meleset. Semalam baru saja kami pindah masuk, monyet-monyet ini sudah menunggu di bilik. Ohh mungkin mereka mengadakan 'room-warming party' untuk kami.

"Trimas ya monyet sekalian. Aku rasa semua itu tidak perlu. Kami tetap takut sama kamu semua."

Ini keadaan bilik lama aku yang sudah kosong,


sedih pula lihat bilik lama ):


Yang ini kat bilik baru,


aku masih tak tahu nak tidur macam mana sebab tiada 'kepala katil'.sadis kan?



orange is my new pink.macam cerita Ugly Betty pula.



atas meja masih bersepah.



melalui tingkap ini si monyet durjana itu masuk!

Okay ini cerita memalukan. Semasa tengah kemas barang kat bilik baru, kepala aku terhantuk kat ampaian di luar bilik. Dalam hati,

"VAVIIIII."

Malam tadi tengah tunduk nak buang sampah, sekali lagi kepala aku terhantuk kat meja pula. Kali ini bukan dalam hati saja, mulut aku mula bersuara,

"VAVI VAVI VAVIIIIIIIIII."

Sakit tahu. Ada benjol kat dahi. Kalau orang tanya kenapa ada benjol kat dahi aku mahu jawap apa? Jatuh tangga ketika berjogging turun naik tangga 4 tingkat? PENGSAN.

Perut aku sudah mula berkompang. Tapi malas nak turun makan di cafe. Tunggu saja Hasnaa ajak makan di McD. Aku malas turun naik 4 tingkat. Tak mahu bakar lemak yang aku dah kumpul bertahun-tahun.



"Ya Allah, permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."


p/s: Aku rindu mahu menyedut semut bersama Malynn.



Wassalam.




2 comments:

Khairul Onggon said...

Siney ktk ya? uitm samarahan kah? niway selamat berpindah ke bilit baru hehehe..

hannaH said...

kaljis..kmk rah UIA gombak..hehee..berpindah utk 2bln tok jak..