Sunday, April 4, 2010

Aku Tertekang Seperti Memerang.

Maaf kerana entri kali ini berunsur serius dan penuh emosi dalaman. Jika kamu berasa tertekan pada ketika ini sila baca pada besok hari. Budak-budak yang berumur kurang 18 tahun, sila pastikan membaca dengan pengawasan orang dewasa yang WARAS. Kepada ibu mengandung, tidak digalakkan menghayati perasaan aku kerana dikhuatiri menjejaskan emosi bayi dalam kandungan. Kepada warga emas, sila pastikan ubat mahupun inhaler berada di sebelah anda.


 

Jangan keliru dengan entri ini kerana aku memang sengaja mengarang surat buat sahabat perjuangan ku. Bukan apa, mahu cakap depan beliau sudah pasti aku takut. Bimbang "biru mata kiri ku". Jadi aku buat saja dalam blog.


 

My dearie,


 

Terus terang aku katakan aku cukup BENCI orang yang mengeluh. Mengeluh yang tiada penghujung dan tiada usaha disertakan. Mungkin kau rindu untuk ditumbuk laju-laju dan teringin melihat aksi "Kaki ku di bibirmu".


 

Dan aku sangat sedih apabila emosi marah kau ditujukan kepada aku. Kalau kau rasa sudah cukup kuat, sila lah jerit pada kucing. Aku sangat yakin kau pasti dicakar dalam aksi gerak perlahan.


 

Aku juga ingin beritahu, sila jangan mengeluh seolah-olah kau saja yang banyak projek dan masalah. READ MY LIPS. Aku ada ENAM projek untuk disiapkan dalam satu minggu. Habis projek aku ada LIMA paper tanpa rehat. Aku ada TUJUH paper semester ini. Tidak satu pun aku mahu gagal. Nauzubillah. I don't want to screw up. For God sake this is the last two disaster months I have to face. ALONE. YES ALONE!


 

Tapi aku tidak lari dari satu pun. Aku tidak mengeluh satu pun. Aku tidak menyerah kalah sekali pun. (Aku cuma membebel dalam blog saja). Dan apabila carry marks keluar, sila ingat seberapa banyak usaha kau telah bagi, sebanyak itulah markah yang kau dapat. TITIK.


 

Aku pernah cakap menjadi aku bukan sesuatu yang mudah. Susah tahu. Lebih-lebih lagi jika kau berada di kelompok orang-orang yang lambat menghabiskan pengajian. Nilai pasaran sudah tentu berkurang. (Jika kau faham maksud aku).


 

Aku tahu selama ini kau cuma kenal SERI yang suka melawak, gelak kuat-kuat, dan sentiasa senyum. Kalau aku keluarkan semua kesedihan yang aku rasa, aku pasti mata kau akan berbulu lebat dan telinga kau akan berdarah. Tapi aku tahu aku seorang pelakon sinetron yang terbaik. Tidak perlu lah tunjuk semua pada orang. Cukup aku sendiri yang rasa. Orang lain juga pasti ada beban masalah mereka sendiri bukan.


 

Never give up on Allah for Him never give up on you. You can't always get what you want but when you get what you don't want, believe me Allah knows what is best for you my dear. Allah tidak akan menguji hamba Nya di luar batas kemampuan mereka.


 

Alangkah bagus kalau kau tahu menggunakan teknologi moden dan belajar membaca blog aku. Tidak perlu lah aku tulis surat olok-olok ini. Tidak lah perlu aku simpan dalam hati . Tertekan tahu. Rasa mahu berlari setempat laju-laju.


 

Lain kali kalau kau mahu mengadu pada aku boleh. Mengeluh boleh. Tapi cukuplah mengeluh seketika dan berusahalah. Dan jangan lempar emosi amarah pada aku. Walaupun aku nampak berjiwa ROCK tapi "dalam hati ada taman". Aku takut melihat orang panas baran. Hati I lemoooot. (Tiba-tiba). Pengsan.


 

Aku doakan yang terbaik untuk kau. Gambatte Kudasai. (Sambil ikat kain kat dahi).


 

p/s: Nasip baik kau bukan adik aku. Kalau tidak aku sudah Muay Thai kau dalam aksi gerak perlahan.


 

XOXO.


 

YOUR QUEEN S.


 

*sempat berperasaan seperti watak Queen B dalam Gossip Girl. Okay kamu semua boleh muntah sekarang.


 

"Ya Allah permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."


 

Wassalam.


 


 

No comments: