Saturday, April 10, 2010

Jangan Nakal Nakal.

"Plis plis plis kamu jangan nakal..blahblahblah."

Ada rasa mahu muntah tak? Kalau ya, kamu memang sejiwa dengan aku. Kalau tidak, sila pergi. Aku tidak mahu berkawan dengan orang poyo. Eh ehh aku gurau saja.

Maaf baru hari ini dapat updet entri. Itu pun dalam keadaan seperti nyonya jual sayur. Comot dan dikelilingi kotak-kotak.

Aku terpaksa berpindah ke Mahallah Asiah untuk semester terakhir ini walaupun cuma 2 bulan saja. Tertekan tahu. Waktu cenggini lah mahu tukar perabot mahallah. Barang-barang aku termasuk buku sangat banyak. Masakan tidak, koleksi 6 tahun. Bermula dari matric IIUM sehingga masuk Gombak.

Kalau orang yang kahwin, 6 tahun sudah ada 6 anak. Kalau kucing, 6 tahun sudah beratus-ratus anak. Kalau tanam pokok mangga, 6 tahun sudah mula berbuah. Tapi aku, 6 tahun sudah tahu bersilat ketika mengemas barang-barang. Okay tiada kaitan.

Sebenarnya waktu ini aku tak habis mengemas lagi. Bukan apa, tadi aku tiba-tiba hilang motif mahu mengemas. (Nampak nyata tidak alasan aku?).

Dalam bahasa mudah nya kehilangan motif ini dipanggil 'pening'. Dalam bahasa internet ini dipanggil 'ketagih FACEBOOK'. Entah kenapa tangan aku sibuk pula mengkritik status FB kawan-kawan lain sedangkan baju-baju aku masih banyak yang belum disimpan ke dalam beg.

Sedih tahu melihat buku-buku selama 6 tahun disusun rapi dan dibungkus di dalam kotak. Kemudaian diikat dan ditampal alamat ke rumah aku di Sarawak. Sambil itu aku bermonolog,

"Jangan nakal-nakal tahu dalam kapal nanti. Kalau nakal aku bakar kamu sorang-sorang."

Okay, penjodoh bilangan sudah terang-terang salah. Bermonolog menasihati buku merupakan simptom penyakit kurang hormon waras.

Aku sudah pening. Mahu buang sajakah kaktus-kaktus aku? Dalam 6 pasu, 2 pasu sudah lama mati tapi aku sibuk tahap pak menteri, maka aku terlupa mahu buang. Disebabkan kesibukan itu juga, 2 pohon kaktus aku tumbuh secara pelik. Aku rasa mereka ini bermutasi agaknya. Cuba lihat gambar-gambar di bawah, kamu sila beritahu aku kenapa mereka tumbuh begitu.





Satu lagi, badan aku gatal-gatal. Mungkin terkena habuk. Macam perempuan gedik kan alergic dengan tah hapa-hapa. Ehh kenapa itu pun aku nak beritahu kamu semua. Nampak sangat aku tiada idea mahu cerita.

Okay kamu lihat lah keadaan bilik aku sekarang.

walaupun bilik macam tongkang pecah, cadar katil kena kemas okay.


almari dah kosong. ahh lega.


ini baru satu-per-tiga


siap sedia mahu diposkan.


sambil kemas barang, layan teh 'O' panas & cadburry. perghh layann.


Aktiviti mengemas juga dihiburkan dengan lagu-lagu poyo-jiwang-rock kapak. Maaf tadi aku malu mahu mengaku aku juga minat lagu poyo. Okay sekarang kamu boleh maki aku.


"Ya Allah, permudahkan lah jalan hidupku. Amin."



Wassalam.




6 comments:

Faizal n Fashitah said...

Uihh pa benda nok di pos kitak ke Lawas ya? :|

hannaH said...

FnF..buku 3 kotak..da gik sekotak berisik baju.hahhaha..byk gila.

Ummu Fateh said...

haha...slamat bershot sem, kak..kmk hilang arah nak praktikal tok...What should I do??? Blurr nyaaa...argh!!! huhu...nebes sbb sorang2 kali...T_T

hannaH said...

raufa..slmt berprektikal..haha.ilek2.kmk gya juak dolok.

f.loren said...

heh bekemas udah. haha. pa tek oo. bekektus indah tek lam bilitt. hebattt haha

hannaH said...

farah..pa tek nak encerik ladies2 nanam kaktus lam blt..skali tek sik terkaber ayer..mati jak kaktus..