Friday, April 16, 2010

Otak Manusia Ada Usus Y'all.

Sambil hapdet blog dengar lagu Kau Yang Bernama Seri - Handyblack. Gila jiwang kau Seri! Okay aku tipu, aku tengah ulang-ulang lagu What You Waiting For - Mizz Nina. Nyanyi sambil korek hidung.

Hari ni aku nak cerita pasal kawan aku. Nama beliau Arnas budak Sabah. 'budak Sabah' tu bukan nama bapak dia. Kamonn jangan la slow sangat. Arnas ni selalu bilang dia 'cool'. Hari ini dia cuba untuk tunjuk cool dengan memberi fakta tipu kepada aku.
  
Walaupun aku tak pernah minat subjek Biology tapi aku masih belum dikategorikan bodoh-sombong-kau-hengat-kau-chantek. Serius aku keliru. Entah dari mana datang nya teori otak manusia ada usus. Kalau dulu aku selalu gelakkan teori Darwin, sekarang aku mahu gelakkan teori Arnas pula.



keji kan si Arnab Arnas??


 ------------------------------------------------------

Besok aku mahu ke Johor Bahru. Mahu buat surprise sebab hari Sabtu ni ulangtahun kelahiran kakak aku. Hari tu aku cakap kat kakak aku, cuti ni aku lepak uia saja. Aku bilang kat dia yang aku pokai takda duit mahu ke JB. Kakak aku cakap okay. Tapi dalam hati aku dah gelak-gelak sebab berjaya tipu dia.

Fakta tambahan: kakak aku bank-in duit sebab dia ingat aku takda duit. Mekasih ya donk! 

Dalam otak sudah plan mahu buat dialog macam Eric Leong,

"SURPRISEEEEEEEEEEE."


Tapi tadi tangan gatal mahu hapdet status Facebook. Aku cakap mahu cuti-cuti Malaysia. Kira kalau kakak aku baca status tu dia takkan tahu aku mahu ke JB besok. Kemudian, kawan serumah kakak aku komen.

"Bila nak datang JB?"

Sepantas kilat aku jawap,

"BESOK. JANGAN BILANG KAT KAK ABBIE K?"

Sepantas cakar harimau Kak Zizie balas,


"Tapi ko tulis kat FB ni dia baca jugak kan?"


Hmmmm..
.
.
.
.
Agak-agak korang menjadi tak surprise tu besok? Memandangkan kakak aku hari-hari check Facebook termasuk lah Facebook aku. Okay aku redha jika kamu tuduh aku bengap.



 ------------------------------------------------------


Petang tadi ikut Hasnaa pergi makan Pecal Ayam kat Gombak. Kedai tu ala-ala warung tepi jalan raya. Kiranya selang 1.5meter dari pintu warung ini adalah jalan raya. Jalan ni pulak yang semua jenis kenderaan lalu. Sebut saja, trak lebih muatan, bas ekspress, bas Metro, nyaris kenderaan berkuasa haiwan saja tiada.

Jadi kamu semua boleh bayangkan sekarang bagaimana keadaan aku menikmati Pecal Ayam. Dengan asap hitam, debu, bunyi hon, bunyi bas/trak, dan termasuk bunyi kereta yang konon nya sport mengeluarkan bunyi yang sungguh MENJENGKELKAN.

Pendek katanya, seusai aku makan aku perlu belajar bahasa isyarat sebab aku menjadi pekak sebentar. Tapi tidak mengapa, minum saja Air Soda Gembira, kepekakan aku kembali pulih. Alhamdulillah.


 ------------------------------------------------------


Aku banyak menghabiskan masa di MSD lab. Niat aku mulia mahu membantu Hasnaa menyiapkan FYP beliau. Tidak mengapa bukan kalau ringan tangan mahu tolong kawan, jangan ringan tangan mahu menampar kucing. Keji tahu.

Ada seorang junior aku. Nama nya Is Ketam Bola. Ohh ini bukan nama sebenar beliau. Ini nama dalam Facebook. (Beliau yang paksa masukkan nama nya dalam blog aku).

Is Ketam Bola ni orang nya ganas. Dia perempuan lah, kalau lelaki ganas-ganas aku tak perlu lah sebut di sini. Is ni ala-ala rock gitu. Kalau bercakap, tangan nak rapping jek. Okay aku tipu. Ahh korang tahu kan macam mana perempuan ganas? Sila bayangkan sendiri. Aku malas mahu terangkan satu-satu.

Sedang aku perhatikan perangai Is yang tak serupa budak 24 tahun ni, aku terperasan satu benda. Bila tengok betul-betul, aku seakan tak percaya,


 
 HOMAIGADDDDD!!!Hello Kitty???


Cakap nak ganas, ayat nak laser, perangai nak rock jek, tapi DALAM HATI ADA TAMAN. Kenot go (takleh blah!). Sedehhhh y'all!


p/s: ngantok bodoh. mahu tido. besok ke JB. cuti2 melesia. release tensi.


"Ya Allah, permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."



Wassalam.

2 comments:

SEN said...

utak menusia nang ada usus bah..mun xda, xda lah taik idong..larikkkk!!!

hannaH said...

sen..ndak mek beghaneyyyy pandey berak indah jd taik idong.