Wednesday, April 21, 2010

Bila Bengap Juga Kelihatan Comel.

Hari ini aku mahu jadi gila kuasa. Ke gila kuasa dua? Okay abaikan. Aku terpaksa updet entri dua kali dalam satu hari. Gila kau memang loser lah Seri. Okay cut the crap.

Semalam hari marathon aku. Bangun pukul 12 tengahari kemudian secara tiba-tiba membuat keputusan mahu pulang ke UIA. Naik bas pukul 2 petang. Ehh aku dah cerita kan dalam entri lepas. Okay malas mahu ulang.

Semalam temankan Hasnaa kat Mechatronics Workshop sampai pukul 5.30 pagi. Sampai bilik mata tak boleh tidur. Jadi aku tunggu masa mahu menyaksikan demonstrasi FYP 2 budak-budak ni pukul 9 pagi.

Demonstrasi pagi tadi dimulakan di Mechatronics Workshop. Jadi banyak lah kejadian suka, duka, kecewa, gembira dan tak lupa juga menipu dengan penuh sopan santun. Ohh ya ada juga kejadian memalukan diri sendiri tanpa paksaan sesiapa.

Cerita ini melibatkan perbualan penuh tragis antara Bro. Shahlan dan seorang budak bernama Keycha San. Maaf aku tak pernah tanya nama sebenar beliau. Panggil saja Keycha. Beliau budak Biotech Manufacturing kalau tak silap. Datang secara sukarela menyaksikan demonstrasi FYP dengan penuh rela. Dan ini perbualan yang menyaksikan kisah penuh makna pagi tadi,

Bro Shahlan: Ada wire crimping tak?


ini wire crimping yang technician tu minta.


Keycha San: Nah. (sambil hulurkan sesuatu)

Tapi Keycha bagi yang ini.So faham tak kaitan 2 benda itu? 

Kami: Itu nama nya wire cutter lah. (hahahhaha gelak dalam hati)

Keycha San: ......


Nahh sungguh comel bukan bila kamu tersalah bagi barang kat technician? Sekarang kamu boleh tengok muka Keycha yang naif dan terjerumus dalam kancah budak-budak Mechatronics. Aku harap beliau tak kan serik berkawan dengan kami semua.


ini lah beliau yang dengan sukarela memalukan diri sendiri.siapa berminat sila hubungi beliau.
Aku malas mahu cerita panjang-panjang hari ini. Kamu lihat saja gambar demonstrasi tadi. Maaf ya kerana gambar Tangan Tejo berada di atas sekali. Sungguh aku kagum dengan projek beliau. Gambar-gambar yang lain aku upload lain kali ya.



 kagum kagum kagummm.

 Itu Tejo. Aku kagum sama kamu Tejo!


Anis dan Yaya dengan robot mereka. Ohh robot tak nampak pula. Demm.


Ini Intelligent Egg Incubator kepunyaan Hasnaa & Urwah.


Aktiviti demonstrasi juga diselangi dengan membina kamus bahasa bersama Bro Fahmi yang membahan cara cikgu aku bercakap. Nahas kamu Fahmi! 

Ohh ya kepada yang akan present FYP besok dan lusa. Best of Luck guys. Aku senantiasa doakan kalian. Wahh gitu vocab 'senantiasa' itu sungguh 70an.


"Ya Allah permudahkan lah jalan hidup ku. Amin." 


p/s: mari qada' tidur kawan-kawan. hilangkan garisan hitam bawah mata anda semua. dan selamat malam.


Wassalam. 

2 comments:

xOxO~fixa~ said...

hannah...keycha itteww budak manufacturing ok dan bukan biotech kerana biotech stud tau beza kan alat2 yg disebutkan oleh technician occay...(walhal aku x tau)...

gitteww kan..

=))

hannaH said...

fixa HOT..tenkiu for ur info..td keycha dah gtau aku part majoring tu silap..hahhaha nnt aku betolkan..budak biotech tere gitew kan???