Friday, April 23, 2010

Monyet Juga Bijak Siber.

Perkara pertama kena ingat. Puasa tujuh hari. Sebagai melaksanakan janji untuk berpuasa jika aku lulus semua subjek semester lepas. Dan Alhamdulillah Allah permudahkan jalan hidup ku. Amin Ya Rabb. Aku lulus semua.

Psttt kamu semua (sambil toleh kiri kanan mana tau ada monyet mengintai aku). Sebenarnya aku sempat nangis mengigigigil tekan keyboard masa nak check keputusan peperiksaan tadi. Keji bukan aku ni. Okay jangan bilang siapa-siapa okay?

Lupa mahu cerita. Hari ini pertama kali dalam seumur hidup aku bekerja. Aku dengan Sheeda dapat kerja sehari untuk JCard Day kat JJ Wangsa Maju. Jadi packer kedengaran nya sungguh mudah bukan. Terutama jika kamu jadi packer kat kaunter barangan lelaki. Aku pula bertuah seperti baru menang loteri apabila mendapat tempat di kaunter Pakaian Dalam Wanita.

Kamu tak perlu bayangkan. Mari sini aku cerita. Keadaan dalam seksyen aku itu sudah seperti medan pertempuran. Sesi pagi adalah sesi untuk makcik-makcik lepas hantar anak pergi sekolah. Sesi tengahari untuk lelaki-lelaki yang sanggup ponteng mesyuarat untuk membeli jam diskaun 70%. Sesi petang untuk mereka yang bekerja. Aku pasti golongan sesi petang ini tak senang duduk masa bekerja bimbang tak sempat berebut beli lingerie.

Aku juga ada cerita sedih. Ketika rehat mahu makan malam, aku pergi ke tandas. Henpon aku jatuh dalam lubang tandas y'all. Tindakan refleks kamu tau-tau saja lah. Aku seluk ambil balik pastu cuci kat sinki. So apa kejadah aku buat macam tu, aku sendiri pun tak faham. 

Jadi sekarang ini aku sudah hilangkan nombor telefon semua orang. Yaa SEMUA ORANG. Serius aku sedih. Aku telefon kakak aku percuma saja kena dengar bebelan. Aku letak terus. Merajuk. Okay aku merajuk pun kakak aku buat tak faham. Benci sungguh!

Paling sadis aku boleh lupa nombor telefon ayah dan emak aku. Aku menebalkan muka hantar sms kat kakak aku mahu minta nombor ayah dan mak. Aku tak telefon ayah aku sebab cuak. Jadi aku sms saja. Ya sudah tentu ayat sms aku dimulakan dengan ayat sedih. Nyaris saja aku tidak letak emoticon sedih begini ):

Ayah aku tenang saja. Yalah bukan henpon beliau yang jatuh dalam lubang toilet. Ayah aku suruh keringkan mana tahu boleh sembuh. Hmm ayah aku tak faham ke aku bagi klu mahu henpon baru?

Balik kerja pukul 11malam. Sampai bilik rasa geram sebab lihat barang bersepah. Aku dah agak dah. Aku dah agak dahhhhhh. Aku terus check barang apa yang hilang. Banyak-banyak barang dalam bilik, kenapa benda itu juga dia mahu curi?? 

Dia itu monyet ye kawan-kawan. Mahu tahu dia curi apa? MOUSE y'all. MOUSE. Yang tinggal cuma wayar mouse dengan USB yang masih tersangkut kat laptop aku.

Jangan ingat monyet sekarang tidak maju. Mereka sudah pandai gunakan mouse tahu. Tak cukup itu, monyet juga sudah bijak siber dengan menggunakan 'wireless' mouse. Hahh mampu kau??

Okay sekarang aku serius down. Down Down Downnnn. Wish list untuk ulangtahun kelahiran pada tahun ini semestinya HENPON. Harap-harap kakak atau ayah aku baca blog ini. Pelisssssssss.


"Ya Allah, permudahkan lah jalan hidupku. Amin."


p/s: badan lenguh2. siapa mahu urut? aku bayar 50sen.



Wassalam.

6 comments:

xOxO~fixa~ said...

Dear my gojes hannah. Tamo sdh2 k. Ala bnda dh jdi.
Sabarlah. Maybe ada hikmah tu. Ol da best gurl.
Btw, congratz coz dah grad. U made it gurl. :))

hannaH said...

fixaHOT..yer ada hikmah pe yg jadik..learn to not DOWN sebab Allah baru uji sikit.huhu tenkiu (:

dukunlintahplk said...

ooo lala tedah..

hannaH said...

pak dukun..tedah hohh..tok bok mena2 malang..haha.sendiri cuai bah.

mytravellicious said...

congratz dpt lulus semua subjek.... and dah gradd... been there!! i know the feeling..:)

hannaH said...

fadli..tenkiu..stil hv short semester..two months then boleh GRADDDDD..hehhee.