Sunday, August 8, 2010

Budak Kecil Juga Tahu Melawak.

Berikut sesi pembelajaran antara seorang ibu penyabar dan seorang anak nakal berusia 2 tahun 3 bulan. 



Sesi Pertama:


Mama Awis: Awis tok apa? Tok IKAN.

Awis: Epp..bukan ikan. FISH lah.

Mama Awis: Aok. Bahasa Inggeris FISH. Bahasa Melayu nya IKAN.

Awis: Epppppp...bukan. FISH lahh.

Mama Awis: Hmmmm..




Sesi Kedua: (Masih silibus sama iaitu IKAN)


Mama Awis: Tok EKOR. (sambil tunjuk ekor ikan).

Awis: EKUIII.

Mama Awis: Bukan EKUI. EKOR.

Awis: Emmm nyum nyum. Makan CAKOI. 




Sesi Ketiga: (Watak sampingan terlibat)


Mama Awis: Awis, cuba tanyak anjang tok apa?

Awis: Apa tok?

Anjang: BANTAL.

Awis: Bukan BANTHAI. BANTHARL.

Anjang: Aoklah. BANTAL.

Awis: Eppp. Bukan BANTHAI. BANTAL.

Mama Awis, Anjang: Apakahhh?



Aku bangga sekurang-kurangnya ada juga anak saudara aku yang akan ikut jejak langkah aku. Jenaka itu awet muda kata hati kecil ku. Gemar berjenaka salah satu karektor orang2 yang lahir bulan Mei agaknya.

Ohh ya. Niat mahu main game tapi mouse tiada. Mengenangkan Ramadhan hampir tiba, aku batalkan niat mahu memaki monyet yang curi mouse aku.

Tapi tiada mouse mana layann mahu main game tahu? Mungkin perlu buat kertas kerja kepada kakak aku. Memohon pembelian mouse. WIRELESS MOUSE. Dijamin tidak akan dirompak si monyet lagi. Sekian.




"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."




Wassalam.







3 comments:

AmirFX said...

Haha.. Setuju juak lah.. Kmk lahir bulan Mei juak... Nasib nama sik start dari Mei.. haha...

Faizal n Fashitah said...

Haha.. aok kamek stuju juak. Tapi kamek lahir bulan Disember. Camne la tok? :(

hannaH said...

amir..aok2 nyaris bapak mek sik merik nama mek sri hanna mei..nahh nak kah jaik bunyi nya.

faizal&fashitah..cdak nak lahir disember pun camya juak sifat nya..samalah kata urg.