Tuesday, February 9, 2010

Ini akibat jika terjumpa dengan orang macam aku..

Kisah ni happened last semester semena nye tapi aku tetibe teringat koleksi cerita lucu time kat clas TOM (bukan rancangan tom tom bak okayh).Tiap kali clas TOM jek mesti nak gelak.Asal gelak jek mesti kat clas TOM.

Awal semester (semester lepas) dimulakan dengan kes sorang budak Sarawak dalam class TOM ni jugak.Mula-mula tu Nono (sila kelik di sini untuk menerima renjatan letrik)bisik-bisik kat aku..

"Kak Seri,brader depan kita tok miak Sarawak aih." (Kak Seri,brader depan kita ni budak Sarawak tahu.)

"Haih mena?sik la mek tauk koh." (Yeke?aku tak tahu plak)

Jelas bukan terjemahan aku.Kemudian aku ambik keputusan untuk tanya budak lelaki tu.

"Hmm brader,kitak orang Sarawak ka?" (Hmmm brader,awak orang Sarawak ke?)

Dengan penuh naif budak tu toleh aku dan jawap camni..

"Ahh sik.Kamek orang Sibu." (Ahh tak.Saya orang Sibu)

TITIK.Aku malas nak komen lagi.Ok aku bagitahu.SIBU tu kat SARAWAK tahu?So sapa-sapa boleh jelaskan kat sini.Samada aku salah tanya soalan atau budak tu saja nak bagi jawapan yang panjang sebagai tanda penghargaan Selamat Berkenalan dengan memberi jawapan yang sungguh mengelirukan.

Satu lagi cerita.Disebabkan aku lulus TOM dengan warna yang berterbangan (orang Melayu cakap pass with flying colors) so aku boleh sebarkan cerita keji ni.Setelah hampir 4 tahun aku diajar oleh cikgu ini,ketika aku ambil subjek TOM semester lepas pun dia masih HoD mechatronics,beliau tak penah tukar henpon.Aku tak pasti henpon apa tapi sudah pasti nokia yang berteknologi monotone.

Setiap kali class setiap kali tu jugak henpon beliau akan berbunyi.Kadang-kadang agak mengganggu.Tapi itu bukan menjadi tanda tanya budak kat class tu.Yang kami hairan kenapa setiap kali henpon beliau berbunyi beliau yang tengah bagi lecture akan jawap call tersebut dan terus letak.Tak sampai 3 saat okayh.Serius aku tak tipu.

Lalu oleh kerna terdapat dua makhluk yang tak pernah serius dalam class tu (sila rujuk Sri Hanna & Nur Farahshila).Maka terjadi perbualan seperti di bawah..

"Nono,tauk sik ringtone ya dari 4 taun lepas masih sama sik berubah?" (Nono,ringtone tu dah 4 tahun tahu?)

"Hahahahha.." (Perluke nak translate?okayh nono memang suka gelak tanpa sebab dan arah tujuan)

"Kenak nya perlu jawap call sik sampey 3 saat terus letak?Apa nya main three seken ka?" (Kenapa dia jawap call tak sampai 3 saat terus letak?Main 3 seconds ke?)

"Sik maybe kawan cikgu bagi mesej bubble talk kali" (Tak maybe kawan die bagi msg bubble talk)

Kalau kamu ingat lagi 3 seconds tu Celcom and bubble talk tu DiGi.Aku sebut 3 seken sebab aku pengguna tegar Celcom dan Nono plak DiGi.Okay sekarang kamu boleh nilai sejauh mana imajinasi kami.Ada kaitan tak dengan class subjek mechanical ngan communication punya servis?

Itu belum mencakupi lagi cerita sorang cikgu yang ajar subjek mechanical jugak.Dia boleh jawap call sambil bercakap.Ya bercakap yang aku maksudkan adalah meneruskan lecture sambil talipon di telinga.Agak-agak pemanggil tu menyumpah tak.Elok jek die cakap hello die dengar benda ni..

"..if you want to find the stress or strain blahblahblah.."

Selama lebih seminit (cikgu kami tak cakap hello pun kat pemanggil tu) baru lah beliau letak henpon.Ohh adakah yang call itu dari Celcom Service Centre menagih pembayaran bill.Kesian beliau mendapat pelajar yang minah kepoh semua benda nak tahu.

Kepada watak-watak yang aku ceritakan di atas.Ini bukan entri untuk mengaibkan malah menfameskan anda semua.Terima kasih cikgu sebab ajar pelajar yang suka ponteng class ini.

Wassalam.

5 comments:

F. said...

wakakakakaka baruk la kmk membaca entri tok tek kak sri lawak okay... hahahah =))

ps. kmk escape analog, microp and robotic oi :P

hannaH said...

ahahhahahha ohh dear..me too okayh..gara2 nak setel financial assistance ya tek konok..wahaha.

Hajib said...

hahahaa.. sibu dah tukar jadi negeri kali... tingal juak brader ya... kekeke

hannaH said...

hajib..harusss la muka kmk n nono blurrr segal nya madah nya bukan org swk p org sibu..ohh jenaka okay nya ya..

Anonymous said...

Utk pengetahuan ktk org, ada sesetengah org Swak esp org dolok2 nunggah Kch as Sarawak so maybe nya ingat ktk nanyak nya org kch kh sbb ya nya madah sik, nya org Sibu...