Wednesday, February 3, 2010

habis madu sepah dibuang..

Ehh ehh kesian sepah itu kan?Apakahh?Sepah Raja Lawak?Ohh bukan lah.Ni pasal pensil yang telah berjasa selama 7 tahun.Omaiigadd 7 tahun??Percaya atau tidak yaa sudah 7 tahun.Pensil yang sebenarnya kepunyaan cik Sheeda tetapi telah dipindah milik secara haram kepada aku.Hahahhahahahahah.

Okayh maaf entri ini seperti karangan sekolah rendah."Dahulu aku dipuja dan digunakan setiap hari,setelah rosak aku disisihkan".Hahhh giteww kan.Kaedahhhh nye??tengah syok wat esemen DoME dalam clas tetiba grip pensil kesayangan telah tercabut.Oh makk kau tercabut!!

Nampak tak grip yg suda tercabut itew??

Maka setelah class DoME tamat aku begerak gerak khas ke Baiduri nak beli pensil baru.Akan tetapi tetibe plak lah kan sume pensil mekanikal takde.Boleyyyyy?Time aku taknak beli belambak plak kan.Huhhh kaedahh nye kene la pegi kedai kat centre.Pileh2 aku nak gak beli pensil PILOT sebab kualiti nya "SAYA MESTI PILEH" gituu kan macam iklan Bank Rakyat.

Ni la pensil baru guwe.Turquoise is saya-mesti-pileh color.

Wohh sedeh takleh gune pensil kesayangan tu lagi.Terpaksa ganti yang baru.Nak buang sayang.Seyess sayang nak buang sebab dah lame pakai untuk tulis (yela takkan gune korek idong plak) & selesa guna.Hmmmm esok gune pensil baru.Yayyyy ehhh bukan bukan.Terseronok plak.*Suddenly sedeh*

By the way,semalam pegi class (wahh boleh belagak rajin pegi class), ada budak under ENGINIUS (Dakwah & Tarbiyah Bureau) bagi risalah.First ever risalah.Wahh meriah kau sekarang ENGINIUS melangkah setapak ke hadapan.SHIFT_Forward gitew.Name risalah e-FORTUNE.Techno sangat.Isi kandungan?Wahh siap ade cerpen lagi tapi bersumbang ehh bukan bersambung sebab tu tengah seronok baca tetibe kene tunggu next keluaran.Mampu kann nak memupuk budaya membaca di kalangan senior-senior warga tua yang dah keras otak malas nak membaca.Waima notis kat mane tutor clas pun malas nak baca.Lain la kalo notis class cancel jauh sebatu pun mata terang nak baca.Okay2 sudah2.Mari sambung belajar.Cewahh skema badut.

siap ade kartun2 lagi..ko ade ke??hahh


"Ya Allah permudahkan lah jalan hidup ku.Amin."

p/s: nampak tak background gamba pensil kat atas?tu la diary aii..wahh menunjuk-nunjuk sungguh.


Wassalam.

2 comments:

dukunlintahplk said...

lamak dah kerja.. semua pen/pensel oleh dari expo/pameran/d berik cdak supplier equipment d opis.. free hehe..

hannaH said...

pensel mek yg dah rusak ya pn d kira free lepas molah sistem barter ngan member..huhu.