Wednesday, September 22, 2010

Kau Pernah Dengar Warga Tua Mencarut?

Okay mood tak elok ini hari. Baru sampai ke UIA. Aku malas mahu updet banyak2 jadi aku letak gambar sahaja.

Sebelum tu aku nak cerita pasal datuk aku. Beliau berusia 81 tahun. Perkerjaan mekanik dan masih lagi mekanik sehingga sekarang. Masa bulan puasa yang lepas ada pelanggan beliau yang hantar mesin generator. Hantar bukan main nak cepat siap, bila dah siap hampeh sampai ke sudah tak ambil2 lagi.

Datuk aku sampai tahap mencarut. Mencarut? Yaa mencarut. Ini kali pertama aku dengar warga tua mencarut.


"Paloii orang atu. Mengantar kan lakas kamas. Dan baik inda tia kan mengambil. BINATANG!"


Aku terjemah untuk kamu semua.


"Bodoh punya orang. Hantar nak cepat siap baiki. Dah elok tak nak pulak ambik. BINATANG!"


Hmm BINATANG tidak lah seteruk makian anak2 muda sekarang bukan? Tapi terkedu jugak aku dan adik aku mendengar beliau mencarut. 

Okay sekarang layan gambar raya.





Ini datuk aku. hek hek. 




Adik bongsu yang luar nampak ayu tapi dalam hati ada gangster.


Ini aku. Maaf sila lihat gambar yang lebih bersopan.




Yes ini aku dalam mode perempuan melayu terakhir. hakhak.




Pose gedik. (Ehh sepupu aku siap nyelit nak join).




Pink mama PINK!!!




Kakak aku memang suka pose gedik angkat kaki kuda.

Gaya bebas ketika menunggu tetamu.



New haircut. Demm aku tak suka rambut pendek! (menyesal dalam hati).


Cukuplah layan gambar raya. Nanti aku bertambah homesick




"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."



Wassalam.


6 comments:

AmirFX said...

Org tua nang cemya.. Suka nak molah kejutan.. haha.. Nway, nang clear gambar ktk tok.. Mun d temu leh audio genti kenak kebas k tatapannya kelak.. Jeng3...

hannaH said...

amir..haha matiiiiiii keja.

Khairul Onggon said...

Hehehe.. org tua melatah besa juak kmk nengar mencarut hehehe... Hepi jak ktk ngan pemili ktk owh.. Slmt hari raya.. MZB.. :)

hannaH said...

kaljis..selamat hari raya..maap zahir & batin juak.yalah hepi berkumpul setaun sekali.

Faizal n Fashitah said...

Aaa biasa la urangtua.. Mun sidak sik mencarut, sikda la kitak nak ngepos entry beserta pic clear kitak tok koh. Makseh oiii.. ada juak k superimpose tok hehe..

hannaH said...

Faizal&Fashitah..wohh ada niat jahat..