Sunday, September 26, 2010

Bila Si Pen-Tipu Men-Tipu Mangsa.

Apabila membaca karangan pendek Arnas si Sabah Boy, aku kagum sebentar. Lantas ringan saja mulut aku berkata,


"KAU MEMANG GENIUS ARNAS. GILA AYAT KAU MEMANG HEBAT!"

"Haha aku tau aku memang hebat. Ehh kejap, tadi aku mo berak tapi tiba-tiba tahik aku tersangkut masuk balik."

"BODOH KAU."


Nampak tidak dalam tiga saat saja si genius boleh bertukar bodoh.

Aku geli bila bercakap pasal tahi. Lebih2 lagi bila kamu mahu cerita kenapa tahi boleh dilengahkan proses pengeluaran nya. Menjengkelkan tahu!

Disebabkan Arnas sudah buat aku rasa mahu muntah. Maka hati keji aku berikrar dan bersumpah akan menjadi rakyat Malaysia yang.....hmm okay aku silap cakap.

Aku bersumpah akan kenakan beliau balik. Beliau pula bagi kesempatan seluas luasnya untuk aku berbuat jahat. 

Hari Sabtu aku ambilkan jubah konvo untuk beliau. Seperti biasa kan jubah konvo mesti lah semua saiz besar. Jadi,



"WEH, JUBAH KAU AKU AMBIK SIZE XL. TU JA YANG TINGGAL. SORI WEH."

"Ko main-main kan?"

"TAK. AKU SERIUS."

"Cakap betol-betol ba."

"BETOL BETOL."



Selepas itu beliau senyap. Aku agak beliau mesti tengah pecah kepala fikir betapa membazir beli 'suit' mahal2 tapi tak nampak sebab jubah size XL bukan calang-calang besar. Saiz XL tu boleh culik anak gajah dua ekor sembunyikan dalam lengan jubah pun orang tak tahu.

Jadi maghrib tadi beliau menelefon aku. Beliau tiada kredit jadi beliau culik telefon mak beliau kerana betul-betul terdesak.

Beliau menyatakan kebimbangan beliau akan jatuh tersungkur atas pentas dengan menyeret jubah. Paling tidak pun betapa beliau akan tidak kacak apabila diambil gambar ahad nanti dengan baju besar.

Aku sebenar nya mahu memberikan kejutan hari selasa nanti. Namun disebabkan aku berhati mulia maka aku,



"HAHAHAHHAHAHAHAHA."

"Kenapa kau ni? Keji. Mesti kau kenakan aku kan? Kau tipu kan? Kes kes kes!"

"HAHAHAHAHAHHAHA." (serius aku tak boleh berhenti mengilai).

"Budus. Kau memang kan nak kena kan aku? Aku dah risau kalau2 aku jatuh atas pentas."

"HIHIHIHIHIHI. YES AKU BERJAYA!"



Lihat. Ini dinamakan buat jahat jangan sekali! 




"YA ALLAH. PERMUDAHKAN LAH JALAN HIDUP KU. AMIN."




Wassalam.







4 comments:

Faizal n Fashitah said...

Jubah mek dolok saiz S koh. Ney ndak mek makei nang gantong2 jak.. fitting jak upa.. asa rock laa ishkk..

ajezahmad said...

Ko mmg keji. Hahaha!

AmirFX said...

Kmk lom k jubah gik.. P jubah arab ada.. Boleh k konvo sik?!

hannaH said...

Faizal&Fashitah..asa rock kapak lah tek?

Ajes..haha.aku suka.weh tenkiu semalam hantar aku.huhu.

Amir..jubah arab ya boleh..pilih nak senteng2 cikit.