Wednesday, September 1, 2010

The Biggest Loser.

Walla!!!

Naik penimbang. Okay sudah turun 5 kilogram. Semangat kembali mahu diet.

Berbuka bersama keluarga satu kenikmatan apabila jarang2 pulang ke rumah. Pergi ke bazaar ramadhan pun beli kuih banyak banyak. Lagaknya seperti mahu menjemput satu taman berbuka.

Tapi sekarang aku mahu berlagak pasal juadah aku sejak aku pulang ke rumah Ahad lepas. Boleh dikira juadah berbuka adalah benda yang sama. Kecuali lauk nasi sahaja yang bertukar2 setiap hari.

Kuih wajib adalah Kuih Kusui. Aku cukup suka ini kuih. Beli seringgit 3 biji. Tak boleh beli banyak. Bimbang aku jadi tong sampah bergerak menghabiskan semua kuih yang ada.





Kuih Kusui. Nyems.



Air wajib pula adalah air cendol. Pergh. Sedap sampai rasa tak cukup mulut, mahu sedut ikut hidung pula. Okay aku tipu. Aku belum bertukar jadi tapir lagi sedut makanan ikut celah hidung.

Yang istimewa tentang cendol aku selalu beli ini adalah santan nya dimasak. Cendol ini dijual juga dalam keadaan panas panas. 



Cendol Kampung. Nyems kuasa dua.



Wohh makan seperti esok dah takda jual lagi kat bazaar. Sedap uols. Iyalah kalau dah makan kat rumah, semua makanan jadi sedap. Air sejuk kosong pun sedap.

Anda bagaimana? Adakah juadah anda lebih hebat / masyuk dari aku? Ohh ya sila berlagak pasal juadah anda dalam entri. Nanti aku mahu baca. 

Sekarang tunggu bapak aku beli kulit popia. Mahu mula menggulung popia untuk raya. Haa RAYA?? Tak lama lagi raya. Kena beli mercun bunga. Hmm.



"Psstt psst Bapak, mok beli mercun!"



Sekian entri kenyang perut bulat.



"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."



Wassalam.

5 comments:

Faizal n Fashitah said...

Mek ngelar kuih kusui ya as kuih kentut.. sebab bau nya kedak bau kentut. tapi mek suka ehek XD

hannaH said...

Faizal&Fashitah..aih sik juak mek prasan bau nya kedak bau kentut koh.

hannaH said...

Faizal&Fashitah..aih sik juak mek prasan bau nya kedak bau kentut koh.

AmirFX said...

Kueh kosoi kmk ingt nak kedak golong2 lam daun ya... Cemya duhal upanya... Semoga diet ktk berhasil.. Diet kmk hancuss bulan tok... Nunggu lepas raya jak kelak... haha...

hannaH said...

amir..haha kuih apa golong2?kuih celorot nak ya?hehe gud luck..mek mun lepas posa diet hancus.