Wednesday, September 29, 2010

Gurauan Membawa Maut.

Tengah syok layan series Bones. Tiba tiba junior sebilik dengan aku menjerit. walaupun berasingan compartment tapi serius aku terkejut. Hampir tersembur milo yang aku ratah.

Ya yaa aku suka ratah milo. Jadi? Milo adalah jajan paling enak menggantikan popcorn. Hmm itu cuma andaian aku saja. Okay sambung sambung. Beliau menjerit,


ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!


Aku terus bingkas ke bilik beliau. Beliau melompat ketakutan atas katil sambil jari nya menunjuk ke atas sesuatu sambil menjerit,


Kak Seriii, lipannnn!!! Tolonggggg.


Mata aku terus saja lihat haiwan yang buat dajal kat junior aku itu. Dan ini yang aku lihat,




Hmm LIPAN?? Dengan penuh tabah dan bersifat keibuan aku menerangkan,


FIZA, NI BUKAN LIPAN. NI NAMANYA ULAT GONGGOK. KENAPA KAMU PANGGIL LIPAN?


Ringan saja beliau menjawap,


Bukan lipan ke kaki banyak banyak?


Agak agak fakta tadi boleh guna dalam Animal Planet tak? Sekian.




"YA ALLAH. PERMUDAHKANLAH JALAN HIDUP KU. AMIN."


Wassalam.


2 comments:

Faizal n Fashitah said...

Huhhh? kamek pun mikir ya lipan juak. Alasan: sebab kaki banyak2..

hannaH said...

Faizal&Fashitah..haha mun gya ulat bulu ya lipan juak lah? naisss..