Thursday, May 27, 2010

Sila Jangan Buat Lawak Okay.

Semalam terdengar dialog ini,


"Ehh mana beg make up I."


Wahh katanyaa uols. Hawa sila jangan marah akak ye. Tapi serius dialog kamu itu memang sungguh 'cannot go'. (Orang Barat bilang 'tak boleh blah'). Bernanah uols telinga ahkak. Okay enuf Seri!

Aku seperti makcik kepoh bukan. Semua benda mahu cerita. Tensi pula dengan laptop aku ni. Selang 30 minit shutdown. Aku tengah syok layan ADAMAYA beliau shutdown lagi.

Ehh tak kelakar tahu. Dah kematu jari telunjuk aku asyik ON laptop. Ada siapa2 mahu sponsor aku beli adaptor baru? Time pokai dia buat hal.

Phewwwwww. Aku layan ADAMAYA dua hari dah khatam 23 episod. Sekarang menyesal sebab tengok cepat sangat aku sudah hilang arah mahu mengisi masa yang sangat sangat lapang ni.

Aku ada berita sedih. Sedih sangat sangat sangat. Okay cukup tiga 'sangat'. Tapi malas mahu kongsi sama kamu. Mesti kamu rasa mahu sepak aku laju-laju bukan. Mesti dalam hati kamu sekarang menyumpah seranah aku,


"Hek ele..kalau takmo cakap jangan bagi hint cenggini. Nyah kau keji!"


Begitu dramatis bukan? Ahh aku malas mahu bilang apa-apa. Okay sekarang bilang satu dua tiga empat..Okay2 aku tiada idea mahu updet sebenar nya.


..bewildered not destiny pull harder when you plan precisely.


Ya itu yang aku rasa. Tapi tidak mengapa, Allah tutup satu pintu tapi Dia bukak 10 pintu lagi bagus untuk aku. Allah tidak akan menguji hamba Nya di luar batas kemampuan mereka.

Lihat aku sudah boleh memulakan tazkirah sekarang. Seperti ustazah lagak nya.

Maaf Hasnaa sebab terkejut melihat aku menangis kemarin. Mungkin beliau mengalami kejutan budaya. Iyalah mana pernah melihat aku begitu kecewa. Selama ini hanya tahu buat orang ketawa tapi dalam hati siapa yang tahu bukan?

Woww statement! Berat nak carry uols. Okay2 aku malas mahu mengarut panjang2. Aku mahu cari ketenangan.



"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."



p/s: mahu siapkan midterm MicroController & Machine Vision. lepas itu cuti2 melesia.



Wassalam.

6 comments:

Khairul Onggon said...

Semoga semua urusan ktk berjalan dgn lancar.. "setiap kesusahan disusuli dgn kesengan.." InsyaAllah..

hannaH said...

InshaAllah..thanks.BERTABAH!!!

AmirFX said...

Aihhhh.. Apa nak d cerita ktk tek? Nway, gud luck for ur exam...

hannaH said...

amir..too sad nak becherita..klak2 lah saya madah keh..huhu.tenkiu for ur wish (:

putrisitihawa said...

hahaha~ beg make up i byk produk simplysiti u olz~ haha!

hannaH said...

hawa..ala uols ni..ai tau la uols kipas-susah-mati dato ct tu kan?ahaks..