Monday, May 10, 2010

Selamat Hari Bonda. (Entri Serius). Sila Percaya.

Maaf ini entri tertunda. Salahkan internet free. Tiada kualitas. Lembab macam siput. Heyy semut berjalan lagi laju tahu. Ehh teremosi pula.

Semalam Hari Ibu. Jadi aku ucapkan Selamat Hari Ibu buat bonda terchenta Dayangku Rosni Chik Pengiran Barudin. Juga kepada kakak sulung Dayang Nor Afidah Ajak.


"I love you babu & sis. Trimas kerana bertabah dengan anak dan juga adik mu yang tidak matang ini."


Maaf kamu semua kerana aku menyatakan kasih sayang dalam Bahasa Inggeris. Bukannya apa, apabila aku cakap I LOVE YOU itu kedengaran nya sangat kebaratan. Aku suka begitu. Nampak lebih mengikut peredaran zaman.*PENGSAN*

Ohh ya aku mahu perlihatkan gamba bonda aku. Mari mulakan dengan yang gamba retro.


macam tangga bukan? jangan teka yang mana satu aku. JANGAN!


ini gambar keji kakak aku masa tadika. haha.


bonda terchenta. heart hearttt.


ini suami bonda atau lebih mudah aku namakan BAPAK saya.


--------------------------------------------------


Semalam kakak aku yang sulung mahu menyambut Hari Ibu bersama suami dan anak-anak. Kamu jangan ingat hanya budak dewasa seperti aku saja yang tahu mengampu ibu dan ayah. Budak kecil juga mampu okay.

Sila lihat gambar di bawah. Percubaan anak-anak saudara aku yang pura-pura rajin belajar supaya dapat makan aiskrim apabila ke kedai nanti.

Ini yang dinamakan, "Kemana tumpahnya kuah kacang dal kalau tidak ke atas baju". (Itulah tangan gigil-gigil macam parkinson. sudah tentu kalau makan apa saja mesti tumpah).





--------------------------------------------------


Semalam pergi ke Engin. Sesi mengajar Robotics kepada Malynn dan juga Che Wan. Entah kenapa tiba-tiba aku jadi gagap dan tersalah sebut.


"Kau hengat kau boleh makan kalau kau lapar?"

Ayat sebenar: "Kau ingat kau boleh belajar kalau kau lapar?"


Okay sila jangan pertikaikan ketidakberkaitan ayat di atas. Baiklah.*Tunduk pasrah*

Ahh mana aci kalau aku saja membuka pekung di dada. Semalam Malynn juga penuh konfiden tersalah cakap.


"Haa chantek kan PASHMALA tu, kain lembut yadayadayada."

"HUH? PASHMINA KUTT?? BAHAHAHAHAHA."

"Demmmm kau memang keji. (Dan diiringi beberapa carutan yang lain) ."


--------------------------------------------------


Aku sedang menunggu Anis Syuhaiza untuk meng-upload (orang Barat cakap memuat naik) gambar-gambar ketika kami berjimba-jimba. Kredit harus diberikan kepada Anis yang ada kamera canggih. 

Ohh ya ketika makan Oblong, kami sempat bercerita, atau dalam erti kata lain nya mengumpat.

Aku tak mahu lah dedahkan isi kandungan umpatan itu. Cukuplah kami saja yang dapat dosa mengumpat bukan?

Yang penting apa yang aku dapat simpulkan dari sesi mengumpat itu adalah,


"Biar BURUK tapi jangan MENJENGKELKAN."


TITIK.



p/s: Dr Amir, cepatla. saya sudah lama tunggu mahu nota MicroController dan Machine Vision.


"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."



Wassalam.

 

2 comments:

AmirFX said...

Pot pet pot pet *sambil kunyap2 makan oti keben*

hannaH said...

amir..awal nya koh..hahah jap nak updet cegk gik.