Tuesday, June 1, 2010

Sudah Jatuh Ditimpa Durian Pula.

Sebelum aku mencarut izinkan aku memberi ucapan khas sempena 1 June ini. Selamat Hari Gawai. Gayu Guru Gerai Nyamai. Sila jangan tanya maksud nya kerana aku sendiri tidak faham. Cuma aku boleh berbangga kerana bijak menghafal tagline bahasa dayak ini.

Ohh ya ada beberapa perkara yang aku cuba sampaikan namun gagal pada minggu lepas. Maaf jika kamu semua rasa seperti mahu membuka kekuda masing2.

Okay okay aku ceritakan kali ini. Aku cuma kecewa jawapan sebenar kenapa beruang kutub tidak memakan penguin hanya kerana mereka mendiami kawasan kutub yang berbeza.

Ehh maaf2 aku termenipu pula. Sebenarnya ada dua perkara. Satu perkara tentang akademik aku. Unfortunately (mungkin ada hikmah di sebalik nya), aku akan menghabiskan pengajian pada akhir November ini atas beberapa sebab tertentu.

Jangan tanya kenapa kerana aku sudah penat menjawap. Aku sudah penat memikirkan hal ini. Atas restu keluarga, aku dengan berat hati redha apa juga yang ditakdirkan untuk aku.

Ohh ya semetelahan aku bersedih, aku merima parcel ya aku tunggu2. Hadiah Nokia E63 dari kakak sulung ku mungkin tidak dapat menandingi iPhone, Blackberry mahupun Strawberry. (Adakah?). Namun nilai kasih sayang yang kakak aku bagi kepada adik beliau yang materialistik ini lebih tinggi harganya.

Bagaimanapun, belum seminggu aku sempat menggodam handphone baru itu, terjadi satu perkara yang mendukacitakan aku. Sedang aku tidur nyenyak di rumah kakak aku di Johor Bahru. Handphone aku telah dicuri.

Kami menyiasat mungkin perkara ini mungkin melibatkan orang dalam. Manakan tidak, yang hilang hanyalah handphone E63 dan duit RM50 aku. Hairan juga kalau pencuri, kenapa tidak ambil saja laptop 2 ketul sebelah katil aku dan satu lagi handphone Sony Ericsson ku.

Wallahualam. Biar Allah saja yang membalas perbuatan manusia jahanam itu. Rasa seperti mahu muay thai saja muka nya. 

Mungkin simcard yang hilang itu aku boleh retrieve di Celcom Centre. Namun yang aku cukup sedih sebab nilai yang ada pada handphone pemberian kakak aku. Apa aku boleh dapat balik ke kat kedai? Nehi bethi nehiii.

Hmm apa2 pun aku redha. Buat masa sekarang kami cuma memerhatikan lakonan 'dia'. Tapi aku tak sebodoh tu nak percaya lakonan kau. Seperti kata pepatah 'hanya jauhari mengenal manikam a/l mutusamy'.


"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Kau berikan ku ketenangan menghadapi ujian Mu. Amin."



p/s: bosan pula. besok mahu ke celcom centre ambil simcard baru.



Wassalam.

4 comments:

AmirFX said...

olaterdah... Mun ktk dah temu pencurik ya sound jak... Kelak kmk nolong muay thai sekali...

hannaH said...

amir..gik nunggu nya insap and ngakuk jak..mek serahkan tugas membukut rah ktk lak ah.

Anonymous said...

babe iboh la ktk nunggu orang nak ngakuk mun nya berak tengah jalan mun ktk xnangga kedirik nya berak. bagus ktk lapor polis bah sak nya juak kit nak berak ya... sian hp ya...

hannaH said...

bang piee..aok sedeh mek..prezen besday bah..dah juak hp lamak tok rusak..uhuk3..