Thursday, May 20, 2010

Aramai-Ti Sabah Boy!

"Melesia is very hot you know?"


Lihat bagaimana aku bercakap dalam bahasa ibunda ku. Sangat fasih bukan? Kamu semua sila angguk laju-laju.

Tadi pergi makan di HS Cafe dengan Arnas. Dia datang untuk buat clearance. Jadi disebabkan tengahari ini sangat panas, diulangi SANGAT PANAS jadi aku guna lah payung untuk ke center. (Okay aku malu mahu mengaku aku sekarang berkelakuan lebih feminin).

Semasa berjalan di E5 Engin, terjadi satu perkara memalukan. Aku seperti biasalah berlagak seperti gadis melayu terakhir berjalan memegang payung. Makcik cleaner sudah pasti mahu mencarut bila melihat aku berjalan di bawah kawasan berbumbung dengan payung buruk ku.

Apa kejadah nya aku mahu berpayung, bukan matahari boleh kejar aku sampai bawah bangunan pun. Tapi demi menjaga kredibiliti gadis melayu. Katanyaaa. Jadi aku tetap gagah berpayung juga walaupun peluh semakin banyak.

Sedang aku cuba kontrol langkah, tiba2 payung aku tersangkut kat tiang y'all. Tiang di uia ini semuanya disaluti dengan batu kerikil halus. Makanya apabila payung itu terlanggar tiang tersebut, jadi beliau akan terus tersangkut dan aku serta merta tersangkut juga.

Kamu semua sila bayangkan, dengan keadaan manusia yang ramai baru balik kelas dan termasuk makcik cleaner yang jelik melihat perlakuan palsu aku berpayung di bawah bumbung. Mereka menjadi penonton setia melihat aku tersangkut tanpa berdaya melakukan apa2.

Serius memalukan tahu. Ahh gagal lagi cubaan aku berlagak dewi remaja kali ini. Mungkin aku kena cari jalan lain pula supaya tidak berjumpa makcik cleaner tadi.

Sampai di HS aku tidak memaklumkan kepada Arnas. Bimbang beliau akan membahan aku sambil menyebarkan cerita keji itu kepada mamak di HS Cafe.

Ohh ya selama ini Arnas selalu bilang bahwa beliau sangat HOT aka MAFIA. Reaksi aku selalu nya begini,


"Mafia jadahnya muka langsung tak rock? ahh ko tak HOT la bro!"


Tapi sedang kami menikmati makanan di HS Cafe. Kali ini aku terpaksa mengaku kat Arnas,


"Wuhoooo anda memang HOT! Tahniah!"


Okay aku tipu. Aku bilang begini,


"Perghhh ko ni  gila HOT?!!"


Iyalah manakan tidak aku terpaksa mengeluarkan statement itu. Dari mula aku datang sampai habis nasi kat pinggan, Arnas asyik membalas lambaian dari kawan2 beliau persis Miss World lagaknya. Ahh membencikan tahu. Rupanya beliau lagi HOT dari aku.

Tidak mengapa, kali ini aku sanggup mengalah. Mungkin HS Cafe itu territory beliau. (Yaa aku masih tidak puas hati sebenarnya).

Ohh ya, jika aku sudah memuji beliau maka jatuh hukum wajib beliau untuk membelanja aku selepas ini. Lagipun bagus juga beliau datang, boleh la berjimba2 nanti sementara menghabiskan sisa2 masa kat UIA.

Maaf la cerita aku akhir2 ini agak membosankan. Buat Independent Study menyebabkan aku menjadi pemalas. Ehh bukankah aku sememangnya pemalas dari dulu. Okay sila abaikan.

Tiada kelas. Jumpa Dr Amir hantar quiz. Lepak di GPCL E3 sampai petang. Balik bilik layan Sex and The City series sampai tengah malam. Wohh kitaran hidup macam kucing bukan? Ohh tiada kaitan.

Baiklah, aku mahu sambung stalking orang. Sila jangan tiru aksi ini.


"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."



p/s: HADAPI DENGAN SENYUMAN (:



Wassalam.



4 comments:

AmirFX said...

Hahahahahaahaaaaaaaa..... *sambil meijin ktk cuba release payung ya dari cengkaman tiang*... wahahahaahahaaa.....

hannaH said...

hahahha keji keji keji..hahaa

Khairul Onggon said...

ktk patut ngekot petua majalah ujang.. utk kaber keadaan ya, ktk berlakonlah konon mukakkuntau kah apa... kekekeke...

hannaH said...

kaljis..haha sik sempat ngingat camne nak kaber mun dah muka keder.