Monday, May 24, 2010

Selamat Hari Kejadian.

Aku sekarang secara sah menjadi golongan Silver Jubilee. Orang Barat bilang Jubli Perak. Masih tidak faham? Kamu semua jangan la bengap sangat. Simpan2 sikit bengap tu, malu tau.

Okay2 aku mahu kurangkan mencarut. Katanya sudah dewasa bukan. Dua hari lepas yakni 22 May ulangtahun hari kejadian ku. Ehh kenapa pipi rasa panas2 pula ni. Ohh ter-blushing pula mahu cerita.

Sehari sebelum hari kejadian tu, aku keluar menonton wayang bersama Anis, Hasna dan Faizah. Dua wayang kami tonton. Shrek dan IPMAN 2. Dua-ibu-jari-keatas y'all. Gelak dalam panggung tak hengat seperti gampang bunyi nya.

Masa jalan2 di Wangsa Walk, Hasna bagi handphone punya keychain. Hati kecilku berkata,


"Wohh boleh simpan kat handphone 'baru' nanti. Cam tau2 pula."


Opss terlepas cakap pula aku dapat hadiah apa. (Tersengaja sebenarnya). Hati sudah gatal-gatal menunggu parcel dari Sarawak. Hopefully sampai dengan selamat.

Ohh ya. Pada hari kejadian ku, Arnas mengajak keluar bersama geng bas sekolah. Tapi elok saja aku bangun siap2 mandi, kawan dia pula cakap tak jadi. Hangin satu badan aku terus sambung tidur.

Bangun saja sudah lewat petang. Ina ajak ke JJ Alpha Angle. Aku hantar sms kat Arnas jumpa di JJ saja. Sebelum Arnas sampai, Ina belanja makan kek kat Secret Recipe.

Sampai2 saja Arnas dan geng bas sekolah nya, kami tawaf satu Alpha Angle. Ahh tiada yang menarik kebabom. Kami main di pusat riang ria di tingkat dua. (Maaf aku masih tidak tahu apa nama tempat itu). Kami dalam penafian bahwa sudah tua tapi tetap mahu bermain seperti kanak2 berumur 10 tahun.

Selepas keluar dari pusat riang ria itu, aku terserempak dengan seroang budak kelas DoME. Demmm aku minat gila sama budak itu. Selalu berangan mahu menegur beliau. Dan paling seronok beliau bersembang dengan aku y'all.

Sepanjang sembang2 pipi terasa panas. Wohh ter-blushing lagi. Rasa seperti mahu pengsan. Tak sangkaaaaaa. Ok enuf Seri!

Okay mahu sambung. Selepas sembang dengan pria pujaan, aku dan Ina pergi ke KFC mahu makan sekali dengan Arnas dan geng bas sekolah nya. Arnas dan mereka2 itu pergi ke kaunter beli makanan.

Aku dan Ina duduk sembang lagi. Kira flash back kejadian aku sembang dengan pria pujaan. Lepas saja Arnas selesai beli makanan, aku dan Ina pula pergi ke kaunter.

Itu pun mahu cerita ke Seri? Tak payah. Skip skip. Bosan.

Okay2 sudah beli makanan, angkat dulang ke meja. Sampai di meja....


*JAW-DROPPED*


(Azizul tengah letak lilin atas kek)


*JAW-DROPPED LAGI*



"Korang jangan main2 weh." Aku pun hilang motif kenapa aku cakap sebegitu. Panik barangkali.


"LAHH TIUP LA LILIN TU."


Cop cop cop. Lupa part paling best. Arnas, Azizul dan Aidil nyanyi lagu Selamat Hari Kejadian untuk aku. Ina bilang,


"Ohh suwiiitttttttttttttttt."


Aku,


"Ngeee..." (blushing blushinggg)


Demmmm macam mana boleh tak perasan dorang sembunyikan kek kat kerusi tadi. Sekarang dah termalu pula. Ahaks.

Apapun trimas buat semua rerakan, kekawan, sesahabat, gegeng dan siapa saja yang memberi ucapan, doa dan tidak kurang caci (ada orang maki aku sudah tua.demm).

Aku berdoa semoga hidupku dipermudahkan, mahu konvo tahun ini, mahu berjaya dunia akhirat, semoga mendapat berkat dan dilindungi dari melakukan perbuatan terlarang.


"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Berkatilah hidupku, keluarga ku, serta sahabat ku. Murah kan rezeki dan berikan lah aku kekuatan dalam hidup. Amin."



p/s: berita terbaru. kakak aku mahu kawen. jadi sudah tiba giliran aku mencari jodoh. wuhooooo. eh ter-eksaited pula.



Wassalam.

3 comments:

Khairul Onggon said...

Hepi belated bornday Hannah Montana ehekk.. smoga fanjang umurr.. murah rejeki, dan berjaya dunia akhirat.. aminnn.... :)

AmirFX said...

Ehhh.. Lepas dah besday ktk ooo.. Hepi belated besday my frennn... Wish u had a great day n god bless u... Aminnn...

hannaH said...

@kaljis aka carl zeiss..aminnnn.tenkiu (:

@amir..tenkiu.amin (: