Wednesday, March 10, 2010

Terapi Awet Muda.

Bercakap pasal awet muda, kawan aku si Sheeda penah ajar aku pasal macam mana nak mendapatkan nya..

"Weh takyah lah tido awal, jom la borak-borak dulu." aku cuba memasang tanduk supaya kami pergi ke kelas esoknya dengan mata panda.

"Ishh taknak lah. Aku kena tido lapan jam baru awet muda macam Seripah Aini."

Haa mudah bukan. Tak payah pun nak suntik dengan botox ke kolagen ke vitamin ke. Tidur 8 jam saja sudah cukup. Tapi kalau tanya aku, aku tak kan buat, sebab aku taknak lah jadi macam Seripah Aini tu. Kalau dia cakap nanti awet muda macam Julia Roberts, sungguh aku nak!

---------------------------------------------------

Semalam masa aku tengah bengang-rasa-macam-nak-sepak-orang, si Shahidah Mardhiyyah roomies aku tu tanya..

"Blok D kat mane eh?"

"Hah?Sebelah ni jek kan.." aku cuba buat muka genius tapi sebenar nya aku main pakai jawap jek.

"Ehh ha'ah lah, sebelah ni jek..bla bla bla pot pet pot pet." Shahidah dah terpedaya ngan aku.

Malam tadi tetiba dia moha. Aku dah sedaya upaya buat muka comel supaya beliau tidak bertukar menjadi makhluk hijau..

"Weh semalam kau cakap Blok D kat sebelah ni jek. Aku siap salah bilik. Sister bilik tu muka dah blur bila aku datang tanya pasal kereta sewa."

"HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA..." Heyy memang lawak okayh, aku nak cakap apa lagi kan. So gelak kuat-kuat adalah jalan terbaik.

"Hah, ko memang siyott nak kena kan aku kan?"

"HAHAHHAHAHAHAHAH." Ohh jangan salah faham, mungkinkah ini merupakan bahasa baru yang aku cipta. Kelihatan seperti gelak tetapi maksudnya..

"Hahh padan muka kau. Aku tengah bengong dengan laptop aku lagi mau tanya."

----------------------------------------------------

Walaupun aku sudah mahu habis degree tapi aku masih seorang yang keliru. Kenapa? Jangan ingat menjadi aku sangat mudah tahu. Banyak yang aku perlu tangkap atas (orang Melayu cakap catch up).

Kelambatan otak aku memproses data lebih teruk dari laptop lima tahun aku yang hanya ada RAM 1 G. Kedunguan aku akan terserlah lebih-lebih lagi apabila lepak bersama Nono..

"Wohh KENYANG BODOH mek Kak Seri" ujar Nono selepas makan kat HS Cafe.

"Huh??" Aku cuba menyembunyikan kebodohan aku dengan gelak sambil pandang tempat lain.

Senyap-senyap aku berfikir, KENYANG BODOH itu apa ya? Adakah konsep nya sama seperti bila kamu lapar, kamu akan mempunyai kecenderungan untuk makan sangat banyak. Selepas makan kamu tetiba kenyang sehingga menjadi seperti ini..

"Heyy kawan-kawan, lihat kucing itu berjalan seperti catwalk. Aneh bukan?"

Sampai sekarang aku masih keliru dan kurang pasti apakah maksud Nono. Aku juga tertanya-tanya bolehkah perkataan BODOH itu digayakan dengan perkataan lain? Contohnya cubaan aku menaip status Yahoo Messenger aku..

"NGANTOK BODOH"

Tak lama kemudian aku dapat respon.

"Ko marah ngan siapa ni Hanna?"

Terima kasih Fixa HOT. Ko memang prihatin. Kau membuatkan aku yakin yang aku masih keliru. Baru berkira-kira mahu meniru gaya Nono mencipta perkataan yang kedengarannya sangat canggih, tetapi aku tidak berjaya.

Ahh mungkin aku perlu memikirkan bagaimana cara untuk mencipta perkataan sendiri. Paling tidak pun jika aku masih tidak menemui perkataan sendiri, aku tetap mahu gunakan NGANTOK BODOH itu juga.

Ohh aku terasa ngantuk pula. Mungkin aku perlu cakap sebegini..

"Wohhh NGANTOK BODOH sudah. Aku mahu tidur."



p/s: Esok ada quiz DoME dan DCS. Mari study!


Wassalam.

6 comments:

weirdome said...

ngantok bodo???!!! hahahahahahahahahahahahaha.
lawak ok!!

hannaH said...

mal..failed attempt..ingt nak try ngekot KENYANG BODOH ya.hmmphhh.

xOxO~fixa~ said...

aku nih KG dot net sgt kah?
ayo siyes aku x paham ok...ko pun hannah update laaku sikit bila ada bahasa baru...hampeh...
huhuhu...

hannaH said...

hahhaha..KG tu mende???konsep sangat kan?

weirdome said...

kenyang bodo ya ng besa. ngantok bodo ng sik penah d pakei urg lah. haha

hannaH said...

kamal.ney lah ku tawuk oi..first attempt bah cipta word baru kdak ktk..bahahaha..