Tuesday, July 13, 2010

Cuti Bertujuan Men-comel-kan Perut.

Entri ringkas saja ya. Mahu membuat sedikit penilaian. Dialog di bawah berlaku ketika percutian 3 minggu. Tempat dirahsiakan. (Rahsia bermakna jika kamu pandai mengampu, lambat laun aku akan beritahu juga).



Hari Pertama Restoran 'R':

Aku : Kak, nak ICE lemon tea satu.

Kakak Pelayan : Mahu sejuk ka panas?

Aku : Haa? Hmm sejok.




Hari Kedua Restoran 'R' juga:

Kakak Pelayan : Air?

Aku : ICE lemon tea.

Kakak Pelayan : Mau yang sejok ka panas ka?

Aku : Haa. Okay. Sejok.



Hari Ini di Restoran 'R' lagi:

Aku : Nasi ayam tiga. 

Kakak Pelayan : Mau letak ayam ka daging ka sutung ka?

Aku : Haa? Ayam.

Kakak Pelayan : Haa.




Aku yang salah order atau kakak itu yang tak tahu ICE makna nya apa. Unik bukan restoran tersebut. Order NASI AYAM tapi boleh tukar lauk daging atau sotong. Mudah bukan kalau tukar saja nama nya Nasi Daging atau Nasi Sotong.


Ohh ya satu lagi yang cukup keji. Hari pertama dan kedua kami mahu order mi goreng, kakak pelayan cakap belum siap. Tengahari baru ada. Kami pasrah maka order saja roti telur.

Kemudian, seorang pelayan yang lain hantar mi goreng kat meja sebelah kami. Jarak tak sampai tiga kaki dari meja kami. Kakak pelayan tadi buat muka toya beredar tanpa rasa bersalah. Sekian.



Wassalam.

9 comments:

AmirFX said...

Ktk leh cuba dengan menjatuhkan parang tas lantey sambil ya ktk mintak maaf ngn kakak ya...

ajezahmad said...

Hidup ko mmg penuh drama. BTW, restoran manakah itu? Aku bet nih msti cafe kat UIA nih dan akak tuh mesti org cafe tuh baru sedut dari Indo. :p

Khairul Onggon said...

Hahaha.. gila komen si amirfx ya hahaha... Mun sik menjatuhkan pistolkah hoh... :P

hannaH said...

amir..mek akan coba pastok mun mek g cya gik.haha

ajes..bukan bukan..kat sabah lah.hahahha.opss tercakap plak.

kaljis..mun makey pistol alu salah tembak lak..paraiiii dekk.

Zul Mois Hassim said...

kakak ya sik taukka ong bak 3 da kuar? masih maok pelenter ambik order? jgn sampey aku drasuk!! eh, pahal kmk gik manas o seri? haha

hannaH said...

zul..ilek2..kmk asa nak muay thai juak kakak ya riya..pi ngenang muka seposen nya ya..pasrah jak lah.

~x0x0~fixa~ said...

omaigod...adakah mereka tidak menerti apa yg ko omong kan itteww...

kalo aku aku dah gelak ok...

hhaha...
miss u la hannah..
x0x0

dukunlintahplk said...

misteri nusantara.. apakah?? ahahaha..

hannaH said...

fixa HOT..nyaris kakak tu x buat dialog cenggini. "sori, i dun speak urdu." mampu kau? mish u too my preng!

pak dukun suntung..misteri nakk?