Friday, June 11, 2010

The Devil Wears Kasut Bata.

Sekarang mood menukar gambar profil Facebook. Ohh macam gampang saja bila memikirkan kebergantungan hidup kepada laman rangkaian sosial. Atau lebih mudah lidah barat ku menyebut social networking web iaitu Facebook.

Hujung minggu lepas dihabiskan menemani kakak ku dan bakal suami beliau pergi ke Nilai 3 dan Kuala Lumpur. (Macam skema badut cakap Kuala Lumpur.KL sudey!).

Hahaha. Gelak dulu dalam hati sebab masa di Kuala Lumpur aku telah berjaya menyesatkan mereka beberapa kali. Ini sebagai balasan atas ke-kedekut-an mereka membayar upah pemandu pelancong.

Lebih menarik apabila aku cuba berlagak pandai mencari jalan ke Pavilion. Punya kerut2 dahi cari jalan yang betul. Rupa2 nya Pavilion terletak di sebelah kanan kami sahaja. 


"Demmm. Macam mana aku tak prasan. Kan sekarang terserlah kedunguan aku." bisik hati kecilku.


Taktik sesat juga dipraktikkan lagi sebelum pulang ke Johor Bahru. Satu jam pusing2 cari Tol Sungai Besi. Keji kan? 

"Baik ko balik Sarawak jek la Seri! Berapa ratus kali pegi tol Sg. Besi pun masih boleh sesat ke?" kutuk hati kecilku lagi.


Masa di KL ada jugak tangkap gambar. Dalam hati sudah berkira2 untuk menukar profile picture. Tapi bila sudah tukar aku terperasan cun. Ehh tak tak. Aku perasan yang gambar aku semakin kurang matang. 

Sila lihat kronologi gambar aku sejak aku membuka akaun Facebook. Kronologi katanyaa. Maaf aku tak arif maksud sebenar kronologi. Saja mahu gunakan. Biar kedengaran sedikit ilmiah.





Ayu kan? latar belakang kampus terchenta. Konon candid padahal muka fake. Tapi nampak matang seperti pelajar bertamadun.






Gambar masa sambut ulangtahun Kamal di OU. Pose Kluang Man merupakan trademark aku. Mana boleh pisahkan. Sampai gambar raya sekeluarga pun aku paksa famili aku buat aksi ini. Aksi ini menampakkan ketidakmatangan otak aku.



 
Tiga penyamun tarbus teruja melihat lampu2 di I-City. Pose untuk mengalahkan kecomelan budak2 tadika. Agak warna warni citra Melesia. Nganga mulut tak hengat. Chantek ka kau? Aksi tidak matang semakin menjadi-jadi.
 



Gambar baru upload tadi. Kat KLCC. Pose seperti biasa. Siapa2 yang komplen, ADA AKU KESAH? Okay aku masih bertindak kurang matang. Sekian terima kasih.



Nah siap satu entri. Mahu tukar gambar pun sebar cerita satu Melaya. Kalau kentut pandai pula senyap2.


"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."



p/s: besok pulang ke UIA. mahu study. final lagi 4 hari.



Wassalam.



9 comments:

SEN said...

all the best final exam :)

SEN said...

all the best final exam :)

ajezahmad said...

Poyo giler Hanna. BTW, bc post terbaru aku. Ada sebut nama ko. Muahahahaha!

Khadijah said...

good luck sri!

hannaH said...

sen..makseh (:

ajes..aku mmg poyo pn..ko poyos.(plural okay).

dedeq..tenkiu (:

misz nurhaz said...

gud luck on ur final exam seri!! gambate!!

hannaH said...

azah..trimasss (:

dukunlintahplk said...

wahahahaha :)

dukunlintahplk said...

wahahahaha :)