Thursday, October 28, 2010

Hari Penuh Dengan Carutan.

Semalam hari tertekan. Dari pagi sampai malam asyik kena marah. Aku sendiri tak faham kenapa semua orang suka sangat nak marah Customer Service Department?

Paling tak boleh tahan, staff sendiri pun nak cari pasal. Pagi2 lagi dah tunjukkan sindrom menopaus jerit2 kononnya staff Cust Service silap letak brochure Bonuslink atas meja beliau.

Tengah hari nya bila mood dah okay, selamba mak dia senyum sengih2 dengan aku. Weh kau dah jerit kat aku, (walaupun juta2 kali aku cakap bukan salah kitorang), kau tetap nak tunjuk sindrom menopaus kau kan?

Hampeh!

Masa buat closing, aku pergi la cashier room. Makcik tua ni lagi tak boleh blah. Hari2 nak marah department kitorang. Kebetulan malam tadi aku terlupa kira yang voucher satu ni.

Makcik tu mula lah membebel. Dialog keji nya begini,


"Kamu orang ha, hari2 kalau tak ada masalah tak sah. Customer service memang hari2 ada masalah. Kamu tahu tak?!!"


Untuk bagi kesan lebih mendalam di hati makcik tua tu. Aku dengan muka bodoh jawap begini.


"HMM. TAK TAHU."


Beliau jadi lagi bengang bila aku jawap begitu. Lalu beliau dengan sengaja cari  kesalahan lain.


"Hey kenapa kamu orang masih pasang muzik? Orang sudah balik lah."


"MANA ADA KAMI PASANG. 10 MINIT SEBELUM BALIK DAH PASANG CD CLOSING LAH."


Tiba2 Zul datang siap back up aku. Dia cakap lagu tu datang dari henpon Erra. Beliau masih tak puas hati, terus suruh Zul masuk dalam Cashier Room suruh dengar. 

Oke memang muzik dari Customer Service. Aku pun terus pergi balik ke kaunter, tanya kenapa pasang muzik. Aree bilang Miss Lim yang suruh cuba CD untuk Halloween.

Sialan badigol soot. Makcik tua ni memang hebat nak cari kesalahan kitorang. Kalau dia salah bagi voucher, boleh pulak dia begini,


"He he he he, saya salah bagi voucher ha. Datang sini cashier room kasi photocopy voucher yang salah."


"He he he he, saya tadi salah tulis nombor voucher. Sangat busy sampai letak dekat voucher RM10. Datang sini cahier room sign tempat yang betul."


Makcik2 tua ni sebenar nya aku tak pasti dah nak menopaus ke dah lama menopaus. Dah berbuih mulut aku mencarut satu hari ni.

Sesungguhnya BABI itu bukan sahaja sejenis binatang tetapi juga digunakan untuk mencarut!



p/s: walaupun buat stoke take sampai pukul 12 tengah malam. tapi seronok sebab dapat kacau 'anak ikan' uols!



"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."




Sekian. Wassalam.

6 comments:

MuHaMmAd DzUlKaRnAiN said...

aku tahu siapa 2

hannaH said...

Zul..u know and i know hah..ahahhaha..

AmirFX said...

Anak ikan tok wi ka anak ikan kekek? Berapa sekilo ktk jualnya?

Amni said...

bila dah zaman kerja tok, macam2 ragam urang kita nangga... kmk kat tempat kerja tok, kerani pandey nganok pegwai, best sik? hahaha... sabar jak lah.. urang ras dirik banyak pengalaman nang kedak ya.. tang nya jak betol. hish!

ajezahmad said...

haha. mcm best jer keje ko nih. :p

hannaH said...

Amir..anak ikan emas uols!

Amni..besa lah cdak ingt kta tok SPM jak bah.

Ajes..best!!jum keje ngn aku.