Wednesday, June 9, 2010

When Enough Is Enough. (Entri Khas Spingkang Engrish)

Lihat saja tajuk entri kali ini. Aku memang sengaja berbahasa ibunda ku. Biar nampak kebaratan. Budak2 sekarang bilang,


"Kew mewmangs kewls abiws dowhs!"

Serius aku masih merangkak2 jika membaca ayat2 di atas. Budak2 zaman sekarang. Jika menghantar sms tidak sah jika tidak menambah huruf 'w' pada ayat. 

Apa rahang gigi mereka tidak sakit kah jika menyebut perkataan itu. Orang dah buat perkataan ringkas masih mahu ditambah2. Sungguh aku tak faham.

Ohh ya. Tadi kawan lama aku meng-tag gambar pertunangan ex-bf aku dalam Facebook. Gila kau. Rupa2 nya beliau terlupa drama Nur Kasih aku dan ex aku.


Reaksi aku? Begini. Apabila dapat notification tagged photo. Aku terus buka. Aku lihat. Ketap bibir kejap. Tangan dah menggeletar y'all. Tiga saat kemudian,


REMOVE TAG --> klik!


Kemudian termenung kejap. Update status sedih2 untuk tarik perhatian. Ehh bukan2. Memang aku sedih. Aku menangis kejap. Dalam hati sajalah tapi. 

Gila kau. Takkan aku mahu meraung depan kakak aku. Jatuh lah saham aku nanti.

Dan aku ada terfikir.  

"How do you know how much is too much? Too much too soon. Too much information. Too much fun. Too much love. Or too much to ask of someone? When is it all just too much for us to bear?"

Dalam hidup kita. Tidak semua yang kita minta kita akan dapat. Dan tidak semua yang kita dapat adalah apa yang kita minta. Allah tahu apa yang terbaik buat kita.

Maaf teremosi pula entri kali ini. Oke cukup adalah cukup. Atau dalam bahasa ibunda ku. Enough is enough.



"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."



p/s: tinggal beberapa hari lagi mahu final exam. gambatte kudasai!



Wassalam.

6 comments:

AmirFX said...

Hoho... Mun kmk pun akan sedih juak.. Sekpa... Esok lusak ari ktk baa... Nway, wish u gud luck on final exam... Ganbatane!

hannaH said...

Amir..yalah hoh..terkejut jak tek bah..ingat nya msg pasal nya tunang ariya main2 jak..hehe..HADAPI DENGAN SENYUMAN!

Khadijah said...

sapa sri?

ps: my ex also dah bertunang (u know who). surprisingly mek sik sedih langsung! keji bukan? ahahahaha

hannaH said...

deq..man bah..timah tag mek mlm tek..tekejut mek koh..hahah i know who..mek nemu ex ktk ya ms nya bertunang riya masa cdak d KL..

Khadijah said...

mena? boh ktk sedih indah... insyaallah ada yg better gik dr nya lak.

mek takut nak nego ex mek. mek asa nya marah gik kat kmk kot. hahaha..mek jmpa ajib tek. lamak li miak ya cuti koh. kalah org nyambut gawai..

hannaH said...

hehe inshaAllah..amin.aih anak ya jgn sik tauk..banyak jak cuti nya.haha..