Monday, December 13, 2010

Ahh Biadap Sungguh!

Aku benci bila aku approach (maaf aku terpaksa gunakan bahasa ibunda aku sikit2) customer yang dah tunggu lama semata2 sebab,


"Why you all tak pasang lagu Christmas?"


Wadefak. Saja kan nak maki aku depan customer tengah ramai2 beratur. Ini lah jenis2 manusia yang lahir sebelum Zaman Peradaban Manusia. 

Tapi silap beliau tegur kat aku sebab aku suka senyum-buat muka inesen sambil keluarkan ayat menampakkan beliau seorang yang bodoh.


"This is Christmas Song Ma'am."

"NO. THIS IS NOT CHRISTMAS SONG."

"This is christmas song. I am very positive I play the right CD ma'am."

"NO. SAYA TAK DENGAR PUN MACAM LAGU CHRISTMAS."


Maka exec aku pun menyampuk.


"Biasalah puan lagu Christmas kan banyak. Ini yang oldies version."


Beliau pun terus berlalu dari kaunter sambil pura2 main handphone. Kan dah malu sendiri. Kau ingat disebabkan semua bangsa Melayu duduk kat kaunter ni, jadi kami ni perkauman lah tak nak pasang lagu Christmas?

Aku panggil BODOH karang aku tengok macam educated. Macam je lah pun kot. Pastu ramai pulak customer yang menggila hari ni. Maka exec aku membuat keputusan meng-googgle gambar BABI.

Okai nampak macam tiada kaitan. Tapi sebenar nya apabila dimarahi customer, kami akan beramai2 melihat gambar babi dan berkata,


"Hmm patut pun."


Kadang2 sesuatu yang tidak baik jika dikeluarkan dengan kata2 menjadi carutan. Maka lihatlah sesuatu yang tidak baik dan akan keluar kata2 bukan carutan.


Sekian entri tanpa motif.



"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."



Wassalam.




4 comments:

AmirFX said...

Kenak ngn gambar babi? Makin hensem ka? haha.. Nway, ambik positif jak... Mun maok ktk print gambar babi, kakya ganti mukanya ngan org yg ktk sik suka... haha...

hannaH said...

yalah mekrog bersikap positif ya..tngga gamba babi alu sejok ati..hahhha.ketulahan

Unknown said...

haha,..crispy babs? nak join jugak! hahahaha....

hannaH said...

aki..kali ni bkn crispy babs,tp tgh aku nak wat bonuslink aku tgk gamba babi kene langgar.ni mesti aidil punya keja google babi lepas kena maki customer.