Monday, November 29, 2010

Angguk Tak Semestinya 'YA'. Geleng Tak Bermakna 'TIDAK'.

Faham tidak maksud aku? Sila rujuk Karam Singh Walia. Sungguh aku selalu keliru dengan isyarat kepala.

Bercakap pasal kepala. Sila jangan angkat kepala jika rakan sekerja anda sedang berurusan dengan customer. (Pesanan khidmat masyarakat untuk aku sendiri).

Semalam elok kawan aku layan customer, aku curi2 dengar perbualan mereka. Aku musykil sebab suara customer sangat lembut. Sangat!

Sangat tu maksud nya PALSU SANGAT! Maka aku yang tengak pura-pura sibuk menulis terus angkat kepala. Muka customer betul2 depan muka aku. Dann...

Dan dan aku masuk stor. Bukan tahan gelak tapi tengah tikam dada guna gunting sebab tak boleh terima kenyataan. Malas lah aku mahu beritahu kenapa sebab nanti kamu bilang aku perkauman. (Tak suka golongan kepit suara pun dipanggil perkauman bukan?).

Hari ni 29hb. Sepatutnya gaji dah masuk. Tapi Aki bilang bulan ni pun gaji cash. 

Wadefakkk!

Baru ku tahu aku kerja estet. Bulan2 amik gaji kena beratur jumpa HR pastu sain kertas putih sebagai tanda gaji dah amik. 

Jadi sebagai tanda protes dan menunjukkan yang aku seorang pekerja yang suka memberontak maka BESOK AKU MAHU PONTENG KERJA!!!

Tapi besok aku memang off day pun. -__-"

Sekian.



nota bintang kecik *: psst kakak aku suruh jadi pengapit. beliau spon baju sekali. sekarang aku buat tarian hula sebab jimattttt tak payah beli baju hujung tahun ni.




"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidup ku. Amin Ya Rabb."





Wassalam.

4 comments:

AmirFX said...

Sapa customer ya tek? Cerita lah abis oooo.. haha...

hannaH said...

Amir..no no noooo..hahahhaha..u know i know.

Faizal n Fashitah said...

Haihh padah lok sapa ya hoh..

hannaH said...

Faizal&Fashitah..yahh boh purak2 dalam perahu..kurak2 sik tauk.nahh.