Thursday, December 16, 2010

Rojak-kan Bahasa Tak Seteruk Rosak-kan Bahasa.

Apa kamu semua akan buat jika terdengar orang merosakkan sebutan? Contohnya;


Elite disebut E-LIGHT.

Redeem disebut RE-THEM.

Narciso disebut NAR-CIS-KO.


Atau apa kamu akan jawab bila orang tanya,


"Boleh upgrade Bonuslink Card kepada Elite Card tak?"

p/s: sesungguhnya aku tak pernah lagi jumpa kad yang langsung tiada kaitan dan boleh di-upgrade,


Tapi soalan maut itu belum dapat menandingi soalan di bawah;


"Kalau saya beli barang tadi kamu ada bagi MARKAH lagi kan?"


Dan aku cuma mampu angguk kepala sambil menguis2 meja dengan pisau, (aku faham maksud beliau sebenarnya).

Tapi tanpa rasa bersalah exec aku datang berdiri sebelah aku dan bertanya,


"Seri, sejak bila kau jadi cikgu dah pandai bagi2 markah ni?"


"TAKPA LAH. DIA KAN BUDAK BARU BELAJAR."




Wassalam.

3 comments:

Unknown said...

op-chos la bole upgrade bonuslink card to e-light card, pastu bole re-them d parkson. bole pulang kn barang within seVend day.. hahaha
*gelak golek3...

Khairul Onggon said...

hahaha... baitati na juak ktk tuk.. gialah kita.. biar bahasanya rusak, jgn kita ati rusak entamnnya hehehe..

AmirFX said...

Kuis2 pisok jak ka? haha... Mun kmk nang goleng2 tas meja terus.... hahahaa...