Saturday, November 20, 2010

Entri Touching2 Aki Resign.

Macam gampang perempuan tua itu tak paham apa maksud touching atau sentap. Tapi aku kena paham beliau lahir generasi mak bapak aku. Depan2 senyum kat belakang maki2 customer service. Tidak mengapa, kitorang pun salu maki kau. Adil bukan?

Kena kerja time hari raya haji memang sentap habis. Dengan customer ramai buat return/exhange. Disebabkan aku tak pernah buat perangai beli-baju-hari-ni-besok-tukar-lain, maka aku layak untuk mencarut kaum2 yang suka beli barang pastu besok datang cakap nak tukar sebab saiz besar lah, tiba2 tak suka design lah.

Padahal yang pilih diri sendiri. Aku bajet2 diorang punya badan boleh berubah2 bentuk. Hari ni try baju muat2 je. Besok2 badan mengecut gila babi sampai kena tukar.

Nak exchange takde hal beb. Yang tak boleh tahan bila guna kad kredit nak refund tunggu lah sebulan. Tapi bab tunggu sebulan dia dah mengamuk muka hijau biru. Lepas tu tak puas hati marah aku padahal kau yang dah tergedik2 nak refund, apa kau ingat proses masuk balik duit dari kad kredit kau tu semudah korek-tabung-isi-semula ke? Sentap mak uols!

Tahu tak exec aku si Aidil bawak rendang dengan ketupat untuk aku dan Aki pagi raya? Tapi sebenarnya rendang mana ada kena mengena dengan kes customer gedik. Saja aku mahu menunjuk2 aku ada exec yang prihatin.

Okay2 aku tak nak emosi lebih2 nanti Dzul kaunter Triple lapor kat Store Manager. Hehe.

Sekarang mood touching2 sebab Aki nak resign. Dapat kerja lain. Tinggal aku seorang. Bosan sebab dah takda partner nak maki2 kat kaunter. Sekarang aku kena belajar maki depan dinding sebab dah takda partner.

Penat lah hari2 stress sebab kena maki dan memaki orang. Okay macam pantun dua kerat ada rima KI KI. Besok off day. Akhirnya dapat off day time weekend. Aku nak bangun lambat sebab nak bayar hutang tidur.

Kejap. Aku lupa nak cerita. Semalam dapat customer dari korea tapi dah menetap kat Malaysia. Suami isteri dan dot dot dot. Eh tak2 maksud aku ada suami, isteri dan seorang baby.

Si isteri datang nak apply Bonuslink kad. Aku penuh sopan suruh isi borang. Tengah layan mereka isi borang, tetiba si suami tanya,


"This card is credit card?"

"NO. YOU CAN ONLY COLLECT POINT EVERYTIME YOU MAKE A PURCHASE."

"So do you have credit card? I want to apply."


Sentap ke tidak uols? Sejak bila parkson jadi cawangan bank?


"NO. WE ONLY ISSUE BONUSLINK CARD AND ELITE CARD FOR PARKSON."

"So where do usually we apply credit card?"


TETTTTT!! Kau memang sesuatu!!


"YOU CAN APPLY AT ANY BANK SIR."

"Which bank?" -->gagah sungguh nak tanya lagi.

"ANY BANK IN MALAYSIA SIR."



Okay cukup2 aku mengutuk orang hari ni. Dah berat bahu kiri aku ni. Sekarang masa untuk tidur lena.




"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."



Wassalam.

10 comments:

AmirFX said...

Pot pet pot pet... Mala jak berporet ehhss.. haha...

hannaH said...

amir..nama pun pompuan..mun sik poret sik women okay..haha

ajezahmad said...

haha! saper la tny ko pasal credit card tuh. macam best jer kejer ko weh. gaji okay?

hannaH said...

ajes..basic gaji okay..cuma hati kena kental lah..ari2 kena maki..haha..keje mmg best jumpa org hari2..

Unknown said...

lalala,...
jgn la tachink2,..sentuh2 sudah!
hahahaha
rendang yg adidil bw mmg sdp..dia msk sndri..tu yg sdp tu...

Faizal n Fashitah said...

Yalah kitakurang malaa jak muji crita korea best. Sik ditauk urang korea bodo bangang kedak ya ekekeke...

Khairul Onggon said...

tedah.. patut padah kat police station can apply credit card sir hehehe... beraya di melaya juak ktk hoh..

hannaH said...

Aki..aku leh imejin camne perempuan sihir tu touching2 semua org..dia lahir generasi mak bapak kte mmg la taktau touching tu ape..haha

Faizal&Fashitah..aok eh sak jak perception kmk cdak maju dari segi technology skali tek nan adoo.

Kaljis..ada nya pg balai mena2 lak apply cia.mek raya d melaya juak. ktk sama juak nak?

Unknown said...

xkan sentap pun x tau,.huhu

MuHaMmAd DzUlKaRnAiN said...

asal nama aku jugak jd mangsa ni