Thursday, November 5, 2009

What if..

  1. What if aku rasa aku dah buat keputusan tepat tapi sebenarnya aku tersalah pileh?


     

  2. What if aku rasa aku sik kecewakan orang tapi sebenarnya aku selalu jak menyakitkan hati orang lain?


     

  3. What if aku selalu mendapat peluang tapi sebenarnya aku yang selalu sik ambik peluang ya?


     

  4. What if aku ingat aku jenis concern apa yang jadi kat sekeliling aku tapi sebenarnya aku jenis "ADA-AKU-KESAH"?


     

  5. What if aku rasa "ADA-AKU-KESAH" ya bagus tapi sebenarnya benda ya sedikit sebanyak molah idup ku messed up?


     

  6. What if selamak tok aku terlalu "BERPRINSIP" tapi sebenarnya Allah dah nunjuk kat aku apa-apa boleh terjadi atas kuasa-Nya?


     

Banyak benda yang tetiba pop out dari otak ku lately. Aku terlalu ambik mudah hidup ku lately bah. Dalam setaun tok aku merasa susah membetulkan suma messy-messy yang aku kedirik create. Dalam setaun tok lah yang aku akan ingat sampei bila-bila pun.Aku rasa aku makin matang sebab setaun tok. Setaun tok sepatutnya aku dah carik keja dah sik mintak duit mak bapak ku. Aku realize kadang-kadang orang ingat aku tok sik serius segal aku extending study ku. Tapi orang sik penah tauk aku stress yang amat sangat bila mikir aku banyak menyusahkan orang-orang sekeliling aku sebab 'orang-orang' ya sik penah dengar aku bersaduk hal camtok ngan sidak,sebab sidak sik penah Nampak aku nangis everytime in my sleep. Dalam doa aku salu mintak Allah permudahkan jalan hidup ku. Aku tau aku banyak lalai dalam idup ku. Rezeki ditangan Allah, aku tetap usaha nak dapatkan rezeki aku ya, biarlah lambat aku tetap akan dapat asal aku berusaha. Aku banyak dah sedih, aku harap by next year aku dapat happiness aku balit.

"Happiness is a journey but not a destination"

Ya Allah, Permudahkan lah jalan hidup ku.Amin.

Wassalam.

2 comments:

Anonymous said...

post ko ni wat aku terfikir sejenak...
huu.. aku pon selalu amik jalan mudah
sad (T_T)

ixaty

thanks for the comfort btw

hannaH said...

hehe..suma orang camtu..ble dah hilang sumthing baru kte akan tercari2..ble dpn mata kte take for granted.ble dah wat mistakes bru kte sedar.hmmmph.