Thursday, October 8, 2009

Syawal 2009 part I

Dah masuk 19 Syawal aritok.Dah bedebu blog ku tok sik dilawat koatan gago raya tek nak.Aku nak wish Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada famili ku,sahabat sejati ku (donna,JJ,ajieb,as gonjeng,jedy,boy),sahabat-sahabat ku yang aku kenal dari sekolah rendah,sekolah menengah,uia waima yang aku kenal di tepi-tepi jeraya.Aku dengan rendah dirik menyusun 10 jari jemari memohon ampun dan maaf atas keterlanjuran kata,mulut berbisa,laser AAK aku selama setahun tok aku bersama tokrang suma.Halalkan juak lah apa yang aku termakan terminum or terguro ngan kitorang suma.Aku insan biasa jak ada molah salah.Sikda ku perfect ilak bah.

So,raya tok aku makin rasa masa kin cepat jak.Nunggu raya kemain gik oh,dah raya ya sik juak gney2.Plus taun tok raya sunyik dikit compare ngan raya lepas-lepas.Aku pun dah makin tua juak nak.So eksaitet ya kureng la.Lain la jeman nembiak dolok marek.Belom gik raya mala jak ngetest baju raya,kasut raya segala.Sampey lekat bau badan rah baju lom juak lejuk.Nektok rumbulak baju sik abis bepakey.

Aku lom dapat nak ngepost gamba raya taun tok since ku lom ambik sofkopi gamba ya dari kakak ku.So cemni ngan raya tokrang?Best x?Since aku raya ngan famili so best la.Jerak dah ku beraya sekali jaoh dari famili.Jerak tobat ku sikmok lagik.Jaik ati koh.So kepada yang beraya di perantauan ya banyak-banyak saba k.Tangga jak betapa meriah raya mekorang ngan lampu tuntong,rendang,aik lemenet and kek lapis segala.huhu.

Disebabkan raya taun tok agak suram suam-suam kuku,aku ngan best buddy ku pun molah plan bejarah raya/ngabang raya ke-2.Rombongan bejarah raya ke-2 tok disertai oleh aku,ajieb,jedy,as gonjeng,boy bf,kakak ku,dedek (abg ajieb) & kak emot (seniorita ku).Ehh lupak.Erol (kazen boy bf) ngan tunang nya pun ada juak.Menaiki 2 buah keta & berbekalkan mukasiktaukmalu-rajinngabang-bykladosa-nakmintakampun mekorang setat dari umah ass gonjeng since nak mintak perkenan mak nya untuk ngembak ass tok beraya (besa lah anak mak nak).Pasya mekorang g umah kak emot,pasya gi umah clasmet lamak mekorg ajot.Ajot koh,terit jak tiap-tiap taun mekorg ngagak umah nya,sik juak nya dtg umah mekorang.Kecik ati lokk.Pasya penutup ya pegi la umah jedy since nya tek koat nak nyuruh gi umah nya.

Dah raya ke-3 sik juak puas mekorang bejarah.So polah la second trip gik malam ya.Kali tok korum dah betukar.Aku,boy,ass,erol,suzie & angela (duak2 ya seniorita ku).Malam ya sik banyak gi umah plus ngagak umah ass & jedy buat kali ke-2.Aku ngan boy paksa molah muka tebal.

Dah raya ke-4 makin la sik rami orang so aku duduk jak umah sambil layan muvie raya..Peras sunggoh bah.Aku tiap-tiap taun sik penah missed dengar takbir rah tibi especeli canel astro ria.Taun tok aku sik tauklah.Sidak Astro yang sik banyak masang bideo takbir ka aku yang sik alert time takbir ya.Seyes aku sikda dengar langsung.Sedihh.Abis sigek rutin aku taun tok.

Tapi tok dah balit uia sooo here it comes.Bala ujian midterm,quiz,FYP2..duhh.Aku dapat berdoa allah permudahkan segala urusan aku.Mun nak dipikey memang sik tertanggung lah koh.Mun upgred otak aku jadi 2 tingkat pun lom tentu dapat abis mikey suma keja.So don't thin,just do it.Yerrrrr niru NIKE indah apakaa..inggerrr sunggoh.Occay la adik kakak.Aku suda maun tido.Sampai ketemu di Syawal 2009 Part II.

Wassalam.

No comments: