Wednesday, June 10, 2009

blame on u PIL HORMON!!

Entri tok pasal pil hormon yang aku dah telan for almost 2months..tok adalah testimonial aku tentang pemakanan pil hormon.

"sengsara nak mampus...mejin jak pil ya mesti makan setiap ari sik boleh missed.aku tok lagik pelupak nauzubillah..sip juak da orang sudi me'remind' aku,makseh lah banyak2 teletubbies oii..walaupun ko salu nganok aku sekpa,lam hal tok ku merik ko merit..."

Aku da masalah menstrual yang sik tentu hala mabok palau.Salu aku sik penah missed skali terjadi lah nya 2bulan sekali.Sampey cgek masa 3bulan.Aku alu datang cuak alu nemu doktor.Doktor apa anak-anak?doktor gigi??harusss tokrang blaja gik.Aku nemu doktor pakar,aku siktauk nya pakar pa..pakar puan kali.Sip bait nya rompuan so nya paham masalah aku.Katanya tek..

doktor: mesti awak ni salu tido lambat pastu tambah lagi ngan stress..study lagi kan?-->nya nang org melaya ok..aku bkn sengaja nak menginggakan tokrang.

aku: hehehehe...--->sikpat ku nak komen lebih sebab nang doktor ya pakar membaca riak wajah aku..ahah..

So,kesimpulan nya doktor ya suh aku try pil hormon selamak 2 bulan.Lepas habis pil ya,mun menstrual aku lom betul juak maka nya haruss aku ber'cek' darah segala untuk mengesan sebab musabab nya mabok palau sik betol..So,aku harap pastok aku sik perlu makan gik sebab nang disaster makan pil hormon.Nasihat aku ngan dirik ku sendirik supaya jangan makan sebarang,tido mok kenak jaga (lom dapat sa ku since aku surf tenet smpe 4am),and aku sik boleh biar dirik ku stress ilak.Dengan cara ya jak,insya Allah menstrual ku normal balit..hope so..aminn..

*pesanan penaja:"renung-renungkan [pause]...dan [pause]...slamat beramal [sebut laju-laju]..."

Sekian makseh.

2 comments:

Unknown said...

saya mila dr sg buloh...selepas kahwin setahun yang lepas period i jadik tak normal..2 kali sebulan...dan pada itu saya yang kurang pengetahuan telah menerima nasihat doktor dgn menelan pil hormon 7 biji,setiap hari...selepas itu dua bulan berikutnya period saya normal,dan bulan seterusnya sy mengalami masalah yang teruk spt tidak period 3 bulan terus-menerus,menjadi pelupa yang serius,berat badan naik 5 kilo,dan tidak dapat tido malam....sejak itu saya frust dengan pil hormon..(walaupun sekali pengambilan) sy terasa kesan sampingan yang begitu teruk...dan saya ingin mengatakan disini PARA DOKTOR jangan nak memandai bagi ubat dgn menyembunyikan kesan sampingan semata-mata nakkan DUIT..kalau lah aku ni kaya dah lama aku jumpa lawyer suruh saman doktor gila bodoh tu....belajar tak? atau bagi rasuah nak jadi grad...DAMN ON U PIL HORMON AND GO TO HELL...

hannaH said...

sharmila..my doctor ada bgtau pasal kesan sampingan makan pil ni.dan rs nye pil ni kene makan hanya SATU biji sehari.tak tau la klo that doctor yg bg u pil tu hanya bg then bg preskripsi salah.effect tetap ada but takde la teruk.naik berat badan tu kene kontrol sendiri.but i think i taknak dah makan kot.