Thursday, May 26, 2011

Geram Pula Rasanya.

Kau geram tak bila kau menjerit-jerit sebab nampak seorang budak (lingkungan 3 tahun) menuju ke sungai sedangkan famili budak tu dok sedap makan ikan bakar, dan hanya gelak-gelak tengok budak tu berlari-larian.

Ehh tu bukan anak dorang ke aku yang terlebih-lebih hormon keibubapaan? Lagi sekali budak tu nak lari, ada lah dalam 4 ke 5 meter saja lagi dengan tebingan sungai. Aku siap cuak jerit-jerit nak ambik perhatian famili dia.

Tetap uols, famili dia pose2 jalan-jalan cari makan. Ratah semua ikan bakar tapi dok asyik panggil budak tu datang. Haram jadah la budak tu nak patah balik. Aku tengok budak tu tukar gear tingkatkan kelajuan.

Apa lagi, abang budak tu (yang aku rasa dalam 20-an kut), berlari-lari sambil membetulkan fesyen seluar londeh nya (hip hop ke kau?). Gila cemas sebab semua orang kat kedai tu dah nak menjerit, last-last nasib baik abang dia sempat tarik kolar baju, kalau tak wallahualam. Aku nampak budak tu memang dah sampai tebing, dah nak jatuh sungai dah.

Kau tahu apa reaksi famili budak tu, paling klasik adalah aksi mak budak tu. Dia boleh cubit anak dia beriya-iya sampai budak tu nangis. Mungkin mak dia kaver line kot, malu beb semua orang pandang sinis. Lagi-lagi mak dia pandang muka aku, terus aku pose-pose geleng kepala pastu buat muka "gila mung ni".

Lagi satu masa aku tengah buat pembayaran kat kaunter, time tu ala-ala ilmiah lah beli novel bagai, beli pulak buku "Jangan bersedih lagi" (walhal aku tolong kawan aku bayar saja).

Dari mula aku beratur sampai aku tunggu baki duit, ada seorang budak perempuan asyik menyondol bontot aku. Aku toleh belakang dia dengan bapak dia.

Aku dengar bapak dia asyik larang, tapi mata meliar pandang tempat lain. Paling aku benci tiada pula bunyi ketegasan melarang anaknya berbuat perangai. Ada lah 3 / 4 kali aku toleh sebab makin lama makin galak pulak budak perempuan tu sondol bontot aku.

Last-last aku toleh, buat muka "WADEFAKKK??" kat bapak dan anak nya. Terus bapak dia tarik budak tu. Ehh pakcik, oh no cik abang, kau ingat comel ke anak ko buat camtu kat aku? Ke ko seronok layan bontot perempuan kena sondol??

Urghhhh WADEFAKKKKKKK!!!!!! Rasa nak pukul laju-laju je buku tu kat bapak budak tu.

Aku tak benci budak-budak. Aku benci mak bapak budak-budak yang tak reti tegur anak. Kalau aku zaman kecik dulu buat bising sikit kat tempat orang, nanti kat rumah kena piat-piat ngan mak aku. Arghh stress!





"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."





Wassalam.

4 comments:

AmirFX said...

Kmk asa mungkin bila sidak balit rumah nemiak ya akan makan selipar sik pun seterika lepas ya.. haha..

hannaH said...

@amir..aok mek pun asa macam ya..hmm herannnn..

ajezahmad said...

Hannnah! Ko kena sexual harrastment? Hahahah!

hannaH said...

@ajes..haha haáh..pelaku nya seorang budak perempuan..hehhe..