Monday, May 23, 2011

Dua-Puluh-Enam-Tahun Bukan Esah-Dua-Puluh-Sen.

Aishah lima puluh sen limah puluh sen. Aku minat drama ni bukan sebab primadona kita nampak real macam orang gila. Tapi aku tabik gila beliau menjiwai watak Aishah lima puluh sen tersebut.

Cut cut!!


Jap aku nak pasang doa,


"Ya Allah, alhamdulillah aku bersyukur atas segala limpah kurnia-Mu, aku berjaya mencapai usia 26 tahun. Ku panjatkan kesyukuran tidak terhingga ke atas-Mu kerana diberikan kesihatan, rezeki serta kebahagiaan yang aku kecapi sedari detik aku dilahirkan tanggal 22 Mei 1985. Berikan lah aku kekuatan menghadapi ujian-Mu, lindungi diri ku dari noda-noda dunia, murahkan lah rezeki ku, serta permudahkan lah segala urusan hidupku. Kau tempat ku meminta, kerna KAU yang Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani. Amin."


Aku nak berterima kasih kepada ibu bapa aku, ibu yang sakit melahirkan aku, bapa yang membanting tulang mencari rezeki. Kepada kakak-kakak serta adik bongsu ku, mereka yang sentiasa mendampingi ku ketika susah dan payah. Guru-guru dari tadika perpaduan, SK Dato' Sharif Hamid, SMK Telang Usan, Matriculation Centre of IIUM, & pensyarah-pensyarah IIUM. Sahabat-sahabat yang mengenali aku, tak kira lah kau hensem ke huduh ke, perempuan ke lelaki ke pondan ke tomboy ke, aku tiada diskriminasi dalam berkawan.


Apa-apa pun terima kasih kepada mereka yang memberi ucapan (maaf umpatan tidak diterima semasa hari lahir), tak kurang yang mendoakan aku semalam. 


Doa dan ucapan kalian seumpama BOTOX yang sentiasa membuatkan diriku sentiasa remaja. Gitew feeling2 remaja walhal muka kertu. 


Trimas jugak kat Shahidah Mardhiyah sebab temankan aku jalan-jalan semalam. Kau selamatkan aku dari gelaran LOSER sebab sorang2 masa hari jadi. Erm semalam aku beli novel. Novel melayu, tetiba ubah angin nak baca balik novel melayu uols. Lidah dah pelat cakap omputih nak betulkan balik jadi lidah melayu. KATANYAAA.


Untuk jalan selamat aku pilih novel Ahadiat Akashah, Untuk Tiga Hari. Bukan kerana usia dah dewasa aku pilih novel beliau (aku yakin aku masih remaja), cuma aku mahu bermula dengan penulis terbaik untuk buka minat baca buku balik. Tak mahu la jadi rakyat Malaysia yang malas membaca kan? 


Plastik dah buka semalam, tapi buku sehelai pun tak selak lagi. Okai aku nak mula membaca. Ok lah uols. Tata titi tutu. I love uols.





Wassalam.



13 comments:

ajezahmad said...

Homaigad! Ko dah convert ker? Ko baca novel melayu dan tonton citer melayu? It's a sigh of qiamah. Kita kan org putih. Harus tonton tv series org putih saja okay. Hahahaha!

BTW, aku pon dah kembali active berblog, buat masa nih la. Mana la tau tiba2 malas balik. Do visit.

Aper2 pon, selamat hari tua!

hannaH said...

haha uols. ai convert yg baca2 je..yg tonton2 tu ai msh english series..haha feeling!

nnt aku singgah blog kau k?

SEN said...

happy birthday tu yu..! xD

AmirFX said...

Hepi belated hari tua.. Wasehh.. Kin terit sik muka bila kenak botox?

hannaH said...

@sen..makseh yu yuuuuuu...

@amir..makseh..harus lah terit..terit oleh lemak semenarnya..

Anonymous said...

page rank check about seo backlinks high quality backlinks

Anonymous said...

sixdegreesoffreedom-hannah.blogspot.com directory Jumlah yang paling penting dari hipotek yang dapat dipinjam ditempatkan di samping menggunakan jumlah maksimum KPR

Anonymous said...

sixdegreesoffreedom-hannah.blogspot.com browse around this web-site Kebanyakan orang memiliki kekurangan uang dan ingin menemukan cara untuk berhemat dan menabung

Anonymous said...

Hi! I simply want to give you a huge thumbs up for the great info you have got here on this post. I'll be returning to your site for more soon.

[url=http://onlinepokiesking4u.com]Jason: online pokies[/url]

Anonymous said...

Howdy! I just want to give you a big thumbs up for your excellent info you've got here on this post. I will be coming back to your web site for more soon.

[url=http://xrumergeek.com]clicky[/url]

Anonymous said...

Can I simply say what a relief to uncover somebody who genuinely understands what they're talking about on the net. You actually know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people need to check this out and understand this side of the story. I was surprised that you aren't more popular since you surely have the gift.

[url=http://www.digitalserver.com.mx/blog/hosting-mexico/]hosting mexico[/url]

[url=http://www.digitalserver.com.mx]hosting en mexico[/url]

[url=http://www.digitalserver.com.mx]web hosting en mexico[/url]

Anonymous said...

May I simply say what a comfort to uncover somebody who genuinely understands what they're talking about on the web. You definitely realize how to bring an issue to light and make it important. A lot more people really need to read this and understand this side of the story. I can't believe you're not more popular because you definitely possess the gift.

[url=http://www.digitalserver.com.mx/blog/hosting-mexico/]hosting mexico[/url]

[url=http://www.digitalserver.com.mx]hosting en mexico[/url]

[url=http://www.digitalserver.com.mx]web hosting en mexico[/url]

Anonymous said...

You're so awesome! I don't believe I have read a single thing like that before. So good to find somebody with a few original thoughts on this subject. Really.. thanks for starting this up. This site is something that is needed on the web, someone with a bit of originality!

[url=http://truebluepokies4u.com]Truebluepokies4u[/url]