Thursday, February 10, 2011

Masa Untuk Menggilai Bruno Mars.

Aku eja menggilai tu betul bukan? Sekilas pandang macam mengilai. Eee seram uols.

Cerita pasal seram2 ni, minggu lepas nonton cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah. Sumpah uols, mak menjerit keseraman. Erm mana ada keseraman, ketakutan lah uols ni.

Okai kenapa aku cakap macam pondan ada uols setiap baris ayat? Sila berhenti Seri!

Sambung balik cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah. Memang seram okai. Aku siap jerit2 sebab terkejut scene2 Kak Limah rambut panjang mengurai tiba2 tidur kat sebelah husin. Tapi tak kurang jugak aku gelak sampai pecah kan pintu rumah. Gila kelakar tak hengat ya ampun!

Ada scene yang punya lah saspen sampai aku sanggup tahan kencing sebab nak tunggu hantu kak limah keluar. Sekali hantu Nang Nak pulak yang muncul. Gila sarkastik. Salah jampi pulak! Mula lah aku tumbuk dinding laju-laju. 

Dialog kegemaran aku pulak bila mamat lembut tu jadi batu api: "Kita bakor je umah kak limah tu, kita bakorrrr.." (sambil tangan gelek2)."Sapa setuju nak bakor umah kak limah sila angkat tangan macam saya."(sambil tangan gelek2 jugak). Wadefak gila lawak!

Aku dah bayangkan, nasib baik aku tonton kat rumah. Kalau aku tonton kat panggung wayang, mahu aku kencing detik tu jugak sampai sembur2 dinding cinema. Ermm jangan salah faham, aku belum tukar jantina lagi kencing berdiri. Saja mahu bagi situasi tak boleh tinggalkan satu saat pun filem tu main.

Kalau nak tahu review filem Hantu Kak Limah Balik Rumah yang aku rasa sangat menarik, sila klik kat blog Hanael Borhan di sini. Aku malas nak cerita panjang2 sebab tajuk aku bubuh lain tetiba buat review filem. 

Aku nak ucap trimas kat Ayu sebab beli cd Bruno Mars dan pasang kat Parkson petang tadi. Walaupun melanggar undang2 sebab pasang cd yang manager pun tak tengok, yang penting semua staff gembira. Haha. Lagu dia memang chill-LAH. Ehh tu tagline jenama lain. Maaf.

Oh ya sekarang musim air mata duyung. Sedih. Bukan sebab dintis. Tapi sedih bila orang pertikaikan rezeki aku. Bukan mudah nak jadi apa yang dicita-citakan. Aku cuma mampu berdoa satu hari nanti aku akan jadi engineer yang berjaya. Amin. Biar lah aku bermula dari bawah merangkak ke atas. Rezeki masing2 Allah dah tetapkan, cuma usaha yang menentukan kita berada tahap mana nanti. InshaAllah.

Okai lah. Memandangkan aku off day selama dua hari, diulangi DUA HARI. Maka acara membayar hutang tidur akan bermula. Hari bermalas-malasan pula kali ini. Aku mahu baca blog2 kegemaran. 



"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidup ku. Amin."



p/s: mata dah jadi panda sebab nanges, ada orang cakap saya ni lambat betul nak jadi engineer. sedih nya ya ampunn hanya Allah saja yang tahu.



Wassalam.



3 comments:

AmirFX said...

Chill-lah.. haha.. Ada gik iklan... Kmk lom nangga gik cita ya.. Best ka?

Faizal n Fashitah said...

Boring la crita hantu kak limah ya. Ada part yang lucu, tapi jalan crita sik best glak. Agak cheap lah..
*Bruno Mars makei gigi pelsu ka?

hannaH said...

Amir..bg mek mun tgh bad mood ya bagus lah k nambah taik gigi tetak.

Faizal&Fashitah..lucu bah cita ya wpn jln cerita x byk ney..