Friday, February 11, 2011

Karok-day Bersama Teman.

Fuhh hampir bercakap secara menjerit sebab tak sedar tengah pakai earphone, makcik konduktor bas pula ajak bercerita. Dia tanya dah makan ke belum. Aku geleng. Lepas tu dia menunjukkan plastik sampah bekas dia makan nasik. Eee tak senonoh tau, saja je nak kasik aku jeles. Perut buncit aku dah keriuk keriukkk.

Pencapaian membanggakan hari ni; aku berjaya pakai tudung matching dengan baju. Yay!

Selama ni aku cuma tahu pakai tudung hitam atau putih je. Tak kira lah baju aku warna warni macam pelangi mahu pun lip lap macam baju AJL Kak Ramlah Ram. Ehem ehem, Incik Aziz Bin Ahmad, kamu patut bangga aku dah berjinak2 pakai tudung. Wahh riak nauzubillah! Uhh kenot kenott. Tarik balik perasaan riak itu.

Tapi tetap tak berubah baju kemeja aku tak reti nak gosok. Renyuk2 pun hantam saja lah aku pakai keluar tadi. Ada aku kesah? Yang bising2 mulut longkang nak kutuk aku sila tolong gosok baju aku ye.

Ohh ya tadi pergi berkarok dengan Aini dan Syuhada kat Redbox Sogo. Pergh, tak bajet bajet semua nak pilih lagu yang high note je. Sekarang masing2 suara macam minah kepit sebab tekak rasa bengkak. Itu belum kira abg yang ambik payment tadi mesti rasa mahu pitam dengar suara sumbang boleh pecah kan kaca gelas.

Balik karok kitorang shopping kat Parkson. Mana lagi kan nak pergi, kata pun patriotik. Buang duit semua kat Parkson. Oh tak lupa jugak dinner dengan staff dan former staff Customer Service kat food court level 4. 

Kitorang sukaaaaa makan kat food court level 4 ni sebab dorang je yang baik hati bagi diskaun kat staff Parkson. (Terima kasih makcik NOODLES, wantan mee kau memang superb, besok aku mahu lagi tau! pstt jgn lupa bg diskaun hebat. *wink*). Jangan salah paham, wink tu untuk abg2 kat kedai kopitiam sebelam, jadah apa pula aku mahu wink2 dengan makcik2 noodles bukan?

Sekarang masa untuk tidur. Besok kerja full shift. Matilamakk!




"Ya Allah. Permudahkan lah jalan hidupku. Amin."



Wassalam.

4 comments:

AmirFX said...

Pasti berjaya di akademi pantasyiarrrr...!! Ok.. Boleh sik karaok sora cemya?

hannaH said...

Amir..laju jak anak tok komen koh..lak merik hadiah ahh..mun ktk nyanyi cemya pasti berjaya menjadi penonton AF.

Khairul Onggon said...

hehe.. kmk salu lupak yg ktk ada di KL.. lak ada kmk meli2 brg kmk mok sekodeng kekekeke...

hannaH said...

wa kaljis..aok eh.bah2 reunion ju before mek transfer miri mgu depan.huhu.