Thursday, January 28, 2010

drama melayu vs. drama indon..

Mun dah nama nya pengingga,pengingga juak bah org sarawak tok.Kah aku jak camya.By the way (sambil mulut poret nak bercerita aik lio mancit2).Sila ketepi sikit.Kedong cuti tok tek aku banyak la masa kosong (free time) ka masa percuma.So dah 4 ari tok aku setat nangga cita Intan Asmara kol 1pm TV3.Kol 2pm nangga Tasbih Cinta rah TV3 juak.

Intan Asmara tok best juak cerita nya.Sedeh juak la.Tapi ingga ku nangga ninek nya yang ala2 rompuan tua kaya suka molah drama sepanyol kat opis.Konon tek nya presiden so nya bleh sekati nganok orang walaupun staff ya nang bagus.Urghhhh pliss la.Tapi biasalaa la drama2 melayu tok.Orang kaya ngegeh suka nganok orang miskin.Pasya si miskin tok mesti anak dari bini pertama pengarah kompeni ya.Pasya anak si pengarah kaya ya mesti bodo sik pande handle kompeni tapi ada lite2 prasaan dengki ngan si miskin yang terer keja.Cliche aite??

Tasbih Cinta tok pun gya2 juak bah cerita nya.Ada duak hero suka sorang rompuan.Hero-hero kaya tapi heroin si miskin jual sate jak.Pasya si Hero 1 yg dolok kaki mabok disko ukukuk..insap kerna si heroin (si miskin).Watak tambahan sebagai penambah perisa adalah watak pondan yg turut insap kerna si miskin tok tek.Yang jenaka nya,watak mak si Hero ya mudak dlm 30an sdgkan anaknya lam 20an cmya..boleyyy?hahhaa.Aku melekat nangga cerita tok semena nya kerna aku suka nengar OST nya.Menyesal nyanyian Ressa Herlambang.Mellow la juak lagu nya.Sekpat dengar salu.Goyah iman klak alu ngansa 24/7.





Okayh.Ya jak tek.Penangan drama melayu & drama indon.

p/s: aku nak encarik UGLY BETTY season 3.Sapa ada angkat kaki???!

Wassalam.

No comments: