Sunday, January 18, 2009

cryinG blacK tearS..

'kepak'..that is the right word to represent what i feel right now.Start clas semangat gila nak pegi clas.Then Dr. Wahyudi dah bagi quiz every week.So,i have to stay alert.Clas lain pun i think i should score.Hidup mesti ada cita-cita.Kalau letak target serendah-rendahnya so pa yang kita dapat pun serendah-rendah pencapaian.Aku rasa aku dah sampai tahap letih gila nak berfikir and bercakap.Aku semacam nak berenti dari tengok orang.Baca behavior orang.Demmit!Enuf seri..I never realized till one night tears streaming down my face.And at the moment i shed my tears,I thought this pain never grows old.Some say it's a state of mind.But it's my heart that really hurts.I only aim to please you all.But what's a smile really worth?Entahla.Huhu.Aku rasa tergelincir sikit so aku pun baca lah poem collection aku.Then,jeng jeng jeng...aku jumpa poem ntah sapa punya.But i like this poem.Macam tengok cermin masa baca poem nih.So lets recite it dalam ati..

BATU

batu mawar
batu langit
batu duka
batu rindu
batu jarum
batu bisu
kaukah itu...teka-teki yang tak menepati janji?

Dengan seribu gunung,langit tak runtuh dengan seribu perawan
hati tak jatuh dengan seribu sibuk

sepi tak mati dengan seribu beringin ingin tak teduh.

Dengan siapa aku mengeluh?
Mengapa jam harus berdenyut sedang darah tak sampai

mengapa gunung harus meletus sedang langit tak sampai

mengapa peluk diketatkan sedang hati tak sampai

mengapa tangan melambai sedang lambai tak sampai. Kau tahu?

batu risau
batu pukau
batu sepi
batu ngilu
batu bisu
kaukah itu teka-teki yang tak menepati janji?


*Huemm..sungguh ke jiwa poem nih..Keh..layannn..

No comments: