Tuesday, April 14, 2009

Ari Marek Dalam Sejarah (sak jak sejarah berulang kembali..)

11.45 am,Engin Exam Hall 2 (Ahad,12 April 2009)

Gik 15menet nak abes exam..rasa nak nyumpah pun ada.koatan sidak tok molah exam ari minggu eyh alu lupak ngan ari indah aku..da blank da sa tok..siktauk nak jawab pa,so aku decide nak merenung Dr. M jak.Arap-arap aku sik nemu nya gik.Makin ku tangga macam-macam lam palak..ishh udah-udah eyh..haha..palak ku kin sakit sa nya..nyut-nyut sa nya..sa nak narit rambut,tapi klak san nyawa Dr. M ya nangga ku kedak rompuan meroyan..Sak jak aku nahan ati sampey kol12.Lam utak ku ingat katil di bilit jak..Azam aku nak tido sampey puas ati..tapi dah sampey di bilit...

1.00pm,F 2.1 Mahallah Asma'

Seri: Adde,jom gi jalan TAR..(tang ada aku kejeron nak bejalan time ya maka niat di ati nak tido)
Adde: Boleh2..(pa gik Adde mok juak koatan nya nak makan nasi beriyani INSAF)

Dah sampey rah jalan TAR,meli la segala oder mak aku.Dahya melekat mek duak Adde rah kedey jual selendang ya.Kakak ya jual pentar..

Kakak S: Beli dek..selendang sepuloh hengget..harga hujan 8hengget je..
Seri: Ala kak, 7 hengget je la..ni bkn setakat hujan dah ribut dah nih..
Adde: Yela kak,kitorang amek 3 ni..bg la murah..
Kakak S: tak bole la dek,nanti tokey akak marah..(yahh sak jak nya tokey engkali!)
Seri: tape lah kak..kitorang amek 2 jek..

Selepas nganok-nganok kakak ya mekorang mayar juak rega 8hengget.Pa jak lah kakak ya,sekpala kedong ati ku dah kejeron ngan kaler selendang tok ku meli jak lah.Tang kacak jak corak nya sebab da paramesium (tok gelaran untuk corak pakis pa ntah)..haha bila kah ku nak makey ujong-ujong kejung selendang ya ku simpan lam lemari jak.

Dalam bas aku nang sa ngantok nak mampus..tersenggok-senggok jak palak ku cam "menurut perentah"..Lagik sekali aku molah azam,sampey di bilit mesti tido sampey puas ati.Tapi yalah,sampey di bilit alu gago ngan laptop,mun dah masang lagu Nobody nobody alu lupak daratan ku..Alu lah sik jadi nak tido.

8.30pm,F 2.1 Mahallah Asma'

Sedar-sedar kol 830pm,kali tok aku malas nak pikir pasal azam alu aku terus nerkam katil ku yang empuk lagi dicemburui oleh kamal & rerakan ku..Aku sik sedar kol bapa..tiba-tiba aku sa da org ngerak aku..

Kamal: Seri,ktk sik jadi neman Adde?mun sik,kmk jak pegi.
Seri: Sik......(aku tutup mata nyambong mimpi)

11.30am,F 2.1 Mahallah Asma' (Isnin,13 April 2009)

Wahh..ari tok dalam sejarah.Sik payah pakey kakeleter,sik payah pakey jari,aku nang pass ngitong..

8.30pm(Ahad) ---> 11.30am(Isnin) = 15jam..

Limak belas jam aku tido..limak belas oii bukan lima jam bukan 10 jam..LIMAK BELAS JAM!!Aku nang kedak polar bear berhibernasi..haha..pasya aku bangun terus mandik sebab janji nak lunch ngan azah..Mata ku dah kedak spongebob kuar dari aik,mirah cam kenak rasok antu.Otak cam ada biol-biol juak kakya..haha..papa pun aku sangat puas ati ngan performance tido ku..haha..mun mak ku tauk gerenti mak ku merebus suma bantal ngan selimut ku pakey molah aik rebusan sak muang penyakit tido ku.Aku rasa kakak ku mesti frust gila sebab sia-sia nya meli ubat k nahan ngantok sak jak nya menaroh harapan yang tinggi supaya aku sik koat tido..tapi pakan daya,aku nang suka tido!

* watak-watak di tempat kejadian hanya diassignkan dengan initial sahaja untuk menjaga nama baik aku.sak jak aku takut salah eja sebenarnya..haha..

2 comments:

iErA said...

dasat eihhh...
nang polar bear la kitak...
hahahaha...

hannaH said...

tobat oii..ndak ku beghaneyy mun jadi kdak beruang huhu..